Anunțul pe care l-a făcut ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, privind schimbările din învățământul românesc a stârnit multe reacții. Activista Antonia Pup spune că înlocuirea tezelor semestriale lasă multe goluri.

Înlocuirea tezelor semestriale lasă multe goluri

Antonia Pup, activistă în domeniu educației și fost președinte al Consiliului Național al Elevilor a obținut note de 10 la bacalaureat. În 2020, aceasta a refuzat cei 3.000 de lei pe care Guvernul îi oferea fiecărui elev care reușea această performanță, pentru a atrage atenția asupra sistemului de învățământ defectuos a spus ea într-un interviu pentru Gândul.ro.

Acum este coordonator advocacy la Societatea Academică din România. Aceasta crede că această reformă a învățământului va lăsa multe goluri.

„Problema este că, în momentul de față, ministrul Educației nu a anunțat nicio intenție de a evalua cunoștințele profesorilor pentru a vedea cât de pregătiți sunt ei pentru aceste schimbări. Ministrul Educației pare că scapă, cumva, orice pârghie de control cu privire la modul în care este organizat acest proces de învățământ. Nu neg că există o bună intenție de a liberaliza cumva procesul de învățământ, dar mi se pare că este cumva portretizată drept o fugă de asumare. În cuvinte mai simple, înlocuim tezele semestriale, dar ce punem în loc?”, a spsus Antonia Pup.

Aceasta mai spune că renunțarea la teze poate fi un lucru bun atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Dar, din păcate, pe termen lung poate afecta foarte mult cele două părți implicate.

Reforma învățământului, proces greu de evaluat

Antonia este de părere că intențiile ministrului educației privind reforma învățământului trebuie să fie bine puse la punct și bine explicate.

„Înțeleg că ministrul Educației își propune să lanseze această lege nouă în 1 iunie și că se muncește abitir pentru acest deziderat. Din perspectiva mea, trei întrebări de adresat cu privire la această lege sunt importante: este vorba despre centrii de putere din sistem, primarul, rectorul și inspectorul. Primarul pentru că trebuie să știm dacă în continuare primăriile vor deține școlile și cum le vor administra”, spune Antonia Pup.

Aceasta îl mai întreabă pe Ministrul Educației dacă reforma respectivă va limita și numărul mandatelor rectorilor, așa cum era, la început, în Legea educației.

De asemenea, aceasta își mai dorește să știe cum va fi administrat sistemul de învățământ. Susține că trebuie puse la punct foarte multe aspecte, iar acest lucru va dura.

NE GĂSEȘTI ȘI PE GOOGLE NEWS

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.