Un elev de la Blue Mountains Grammar, SUA s-a prăbușit și a făcut o criză în toaleta școlii în timp ce vapa, din cauza unei doze masive de nicotină.

Un elev a leșinat în timp ce vapa în toaletele școlii din cauza dozei masive de nicotină

Directorul adjunct al școlii și șeful școlii superioare, Owen Laffin, le-a scris părinților spunând că elevul era, în rest, perfect sănătos. Școala devenise din ce în ce mai conștientă de creșterea consumului de vape sau de țigări electronice, în rândul elevilor.

„Scriu astăzi întregii noastre comunități pentru a evidenția pericolele extraordinare ale vapatului și pentru a îndemna părinții să discute cu copiii despre acestea”, se arată în scrisoarea trimisă lunea trecută.

Săptămâna trecută, un elev din ultimul an de liceu, de altfel perfect sănătos, s-a prăbușit în toaletă, a suferit o criză prelungită și a fost dus la spital cu ambulanța după ce a folosit o țigară electronică. Dovezile medicale sugerează că atacul a fost cauzat de o doză masivă de nicotină.

Profesorul Emily Banks, de la Universitatea Națională din Australia, medic de sănătate publică și epidemiolog, a declarat că analiza efectuată de echipa sa asupra dovezilor globale privind țigările electronice a constatat că printre riscuri se numără convulsiile datorate toxicității nicotinei.

„Aceste dispozitive de unică folosință sunt foarte puternice și au doze mari de nicotină în ele”, a spus ea. „Unele dintre aceste capsule au echivalentul în nicotină a zece pachete de țigări.”

Convulsii legate de nicotină

Medicii de la departamentul de urgență au consultat persoane cu convulsii legate de nicotină, dar astfel de incidente nu au fost încă înregistrate în sistemul de date. „Există un proiect în curs de desfășurare pentru a analiza otrăvirea și modalitățile de a număra aceste lucruri”, a declarat profesorul Banks.

„Oamenii se simt rău, pot vomita, amețesc. Convulsiile sunt lucrul care îi îngrijorează cel mai mult pe oameni. Au existat cazuri ciudate de oameni care au avut probleme de ritm cardiac,” a spus profesorul Banks.

În Geelong, la începutul acestui an, un băiat de cinci ani a fost dus la spital după ce a fumat împreună cu fratele său și cu un coleg de șapte ani la școală. Băiatul nu mai putea să respire și a fost dus la spital cu ambulanța după ce a avut o criză de tuse atât de intensă încât a vomitat de patru ori.

Tatăl băiatului a declarat că țigara a aparținut prietenului unui coleg de clasă, care a luat-o la școală și a oferit-o celorlalți copii, spunând că are „gust de struguri”.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.