Pandemia a îngenuncheat sistemul de învățământ românesc. După ce că oricum era un sistem greoi organizat, COVID-19 a adus și mai multe probleme.

Abandoul școlar și violența fizică în familie au crescut în timpul pandemiei, copiii din mediile vulnerabile fiind afectați cel mai mult, arată studiul „Educaţia şi viaţa copiilor vulnerabili în pandemie” realizat de Fundația World Vision România.

Elevii renunță la studii

Conform studiului realizat de fundația citată, aproximativ 51% dintre profesori spun că la clasele unde predau, ponderea elevilor care renunță la școală este de 25%, adică 1 din 4 elevi renunță la școală, 6% dintre profesori constată că toți elevii lor au pierdut din materie.

Potrivit aceluiași studiu, în perioada pandemiei (2020-2022), violența în familie a crescut de 5 până la 10 ori. Asta înseamnă o creștere uriașă pentru o țară europeană.

De asemenea, copiii s-au confruntat cu probleme în perioada izolării, 31% dintre aceștia petrecându-și ultimul an singuri în fața unui ecran. Apoximativ 48% au interacționat cu prietenii mai mult online decât față în față.

Situația se resimte în mediul rural

Minstrul Educației declară că situația este mult mai gravă în mediul rural, unde accesul la școala online este limitat. De asemenea, copiii nu au acces nici la servicii de consiliere psiho-emoțională. Acesta mai spune că cifrele sunt îngrijorătoare, dar că eforturile pentru găsirea unor soluții continuă.

„Situația este cu siguranță mai gravă în mediul rural, unde accesul la școala online dar și la servicii de consiliere psiho-emoțională a fost mai limitat. Aceste cifre ne îngrijorează, evident, dar ne și motivează să continuăm eforturile de a găsi soluții prin care să venim în sprijinul fiecărui elev,” a spus Câmpeanu.

Profesorii consideră că nu mai există calitate în educație

Profesorii sunt de părere că în ultimii doi ani, din cauza pandemiei, când totul s-a desfășurat online, calitatea educației care nu era oricum foarte mare la noi în țară, a scăzut considerabil.

Doar 8% dintre profesori sunt de părere că educația a avansat.

Orele online reprezintă o soluție de avarie. În 2020, 64% dintre profesori spun că au susținut ore online, pondere care a crescut la 82% în 2022. În 2020, 55% dintre profesori spun că au transmis teme şi exerciţii prin telefon sau prin aplicaţii de mesagerie online ca WhatsApp sau Facebook Messenger. Procentul a scăzut uşor în 2022, ajungând la 47%.

Distribuie: