Profesorii își vocalizează din ce în ce mai mult dezacordul față de evaluarea online, măsurile administrative din perioada pandemiei Covid și modificarea structurii anului școlar 2021-2022, conform unui studiu despre atitudinilor față de școala online din pandemie, semnat de universitarii Sabina-Adina Luca și Bogdan Gheorghiță în Revista de Pedagogie.
Rezultatele studiului
Studiul notează faptul că majoriatea persoanele participante(40%) nu au o opinie fixă asupra predării online, iar cei care o consideră eficientă sau ineficientă, sunt împărțiți în procentaje similare de aproximativ 30% din totalul respondenților.
Opiniile, referitoare la măsurile precum eliminarea tezelor naționale, au fost la fel de nehotărâte, doar 40% nu au fost de accord, în timp ce 36% dintre participanți au fost de acord.
Când vine vorba de evaluarea online, procentele nu au mai fost atât de similare. Majoritatea (64%) o consideră ca fiind ineficientă, iar 11,5% o consideră eficientă.
O soartă similară au suferit procentajele legate de schimbarea structurii anului școlar 2021-2022. Conform studiului, 73,3% dintre participanți nu au considerat măsura ca fiind potrivită.
Testarea Covid-19
Testarea Covid-19 a elevilor a fost considerată, în cadrul studiului, ca fiind o idee bună, însă participanții nu au fost de acord cu modul în care s-a desfășurat testarea: 73,9% sunt de acord cu testarea, iar 73,8% nu au fost de acord cu modalitatea de implementare.
Studiul arată o creștere a încrederii profesorilor în abilitățile lor de predare online. 47,8% sunt de părere că nu aveau nivelul necesar de pregătire pentru a preda online la începutul pandemiei, iar când s-a desfășurat sondajului (februarie-martie 2022) 80,9% se considerau pregătiți pentru acest tip de predare și doar 2,9% se considerau vulnerabili.
Când vine vorba de ce platforme folosesc, 10% din participanți au declarat că utilizau instrumente precum Microsoft Teams, Google Classroom, Moodle sau Edmodo înainte de pandemie, acum 77,9% spun că le-au folosit în pandemie, iar 53% că le vor folosi și în viitor, indiferent de contextul pandemic.