Profesorii își vocalizează din ce în ce mai mult dezacordul față de evaluarea online, măsurile administrative din perioada pandemiei Covid și modificarea structurii anului școlar 2021-2022, conform unui studiu despre atitudinilor față de școala online din pandemie, semnat de universitarii Sabina-Adina Luca și Bogdan Gheorghiță în Revista de Pedagogie.

Rezultatele studiului

Studiul notează faptul că majoriatea persoanele participante(40%) nu au o opinie fixă asupra predării online, iar cei care o consideră eficientă sau ineficientă, sunt împărțiți în procentaje similare de aproximativ 30% din totalul respondenților.

Opiniile, referitoare la măsurile precum eliminarea tezelor naționale, au fost la fel de nehotărâte, doar 40% nu au fost de accord, în timp ce 36% dintre participanți au fost de acord.

Când vine vorba de evaluarea online, procentele nu au mai fost atât de similare. Majoritatea (64%) o consideră ca fiind ineficientă, iar 11,5% o consideră eficientă.

O soartă similară au suferit procentajele legate de schimbarea structurii anului școlar 2021-2022. Conform studiului, 73,3% dintre participanți nu au considerat măsura ca fiind potrivită.

Testarea Covid-19

Testarea Covid-19 a elevilor a fost considerată, în cadrul studiului, ca fiind o idee bună, însă participanții nu au fost de acord cu modul în care s-a desfășurat testarea: 73,9% sunt de acord cu testarea, iar 73,8% nu au fost de acord cu modalitatea de implementare.

Studiul arată o creștere a încrederii profesorilor în abilitățile lor de predare online. 47,8% sunt de părere că nu aveau nivelul necesar de pregătire pentru a preda online la începutul pandemiei, iar când s-a desfășurat sondajului (februarie-martie 2022) 80,9% se considerau pregătiți pentru acest tip de predare și doar 2,9% se considerau vulnerabili.

Când vine vorba de ce platforme folosesc, 10% din participanți au declarat că utilizau instrumente precum Microsoft Teams, Google Classroom, Moodle sau Edmodo înainte de pandemie, acum 77,9% spun că le-au folosit în pandemie, iar 53% că le vor folosi și în viitor, indiferent de contextul pandemic.

Distribuie:

Student la facultatea de Traducere și Interpretare din cadrul Universității de Construcții București. Scriu articole de plăcere, jurnalismul fiind una dintre pasiunile mele și sper să reușesc în viață mergând pe acest drum.