fbpx
Timp de citire: 3 minute

Am văzut în ultimul timp, că foarte multe afaceri mici: producători locali, buticuri, magazine s-au închis, datorită efectului devastator al pandemiei. Mulți angajați și-au pierdut locurile de muncă sau în cazul unora, acestea atârnă de un fir de ață. În acest timp, puterea hypermarketurilor și a companiilor mari crește, industria IT crește, comerțul online crește. Negustorii mici, care vând produse la piață sau la aprozar, nu știu cum să își vândă mierea sau roșiile online, iar de intrat în supermarket este greu, dacă nu au cantități mari de oferit. Dacă piața se închide sau oamenii nu mai vin la piață, venitul lor, din care abia își permit să trăiască, dispare. În aceste momente, trebuie doar să încercăm să susținem producătorii locali și micile afaceri din România. Ne plac produsele lor, avem încredere în ei și avem nevoie de ei, în continuare.

Solidaritate și implicare la nivel de comunitate

Noi, putem schimba modul în care se întâmplă lucurile. Indiferent că ești student, angajat sau antreprenor, poți contribui la diminuarea impactului negativ al acestor vremuri. Solidaritatea este singurul lucru care ne poate menține și scoate triumfători din această criză. Dacă producătorii mici locali dispar, afacerile mari străine vor pune mai mare control asupra țării noastre, iar puterea noastră se diminuează. Vom avea parte, în continuare de produse de slabă calitate, care nu ne oferă prea multe benficii. Oameni care au muncit zeci de ani să își atingă un vis, acum sunt nevoiți să închidă porțile. Oameni care trăiesc de la lună la lună din munca câmpului, nu își mai pot vinde produsele.

Cum putem ajuta micii antreprenori să supraviețuiască?

Putem ajuta micii antreprenori, locali și nu numai, prin a-i susține în continuare. Putem să îi susținem prin a încerca să cumpărăm mai mult de la ei și mai puțin de la magazinele mari. Poți cumpăra zilnic o pâine de la o brutărie, niște roșii de la un țăran, o pizza de la pizzeria de la colțul străzii și așa mai departe. De altfel, îi putem ajuta prin implicare socială, prin a-i promova și susține! Putem folosi rețelele de socializare, să acordăm review-uri celor care au pagini de afacere, distribuiri în rândul prietenilor, trimițându-le aprecieri și așa mai departe. De asemenea, îți poți încuraja toți cunoscuții să facă ceea ce faci și tu. Puterea cuvântului este foarte mare, iar astfel vom putea să ne implicăm într-un număr mai mare. Pentru micii antreprenori care nu au cont de afacere pe rețele sociale, îi putem ajuta să creeze și să administreze un cont sau măcar să le facem oferta vizibilă pe grupuri de nișă. Putem posta un mic afiș într-un grup local, o poză cu produsele lor și cu numărul de telefon sau adresa.

Îi susținem și îi ajutăm să rămână pe piață

Sună foarte ciudat, dar unii dintre antreprenori sau micii negustori, chiar se chinuie să supraviețuiască în aceste vremuri. Productivitatea este scăzută, cererea este mai mică, îndatoririle mai mari. Au de plătit salariile angajaților, chiria, facturi, datorii și alte cheltuieli. Am avut ocazia să discut cu câțiva mici antreprenori din orașul meu, iar situația în care se află majoritatea, nu este bună. Cei mai mulți dintre ei lucrează din pasiune, au grijă să deservească clienții cu profesionalism, prin produse de calitate, iar gândul că ar putea să nu mai facă față situației le dă foarte mari bătăi de cap. Câțiva dintre ei au renunțat la joburi în companii mari, doar pentru a-și urma visul și a contribui la dezvoltarea sectorului economic. Promovându-i și susținându-i, nu îi îmbogățim, dar ii ajutăm să rămână pe piață.

Ți-a fost util articolul?


Vlad Arhire

Student masterand, împătimit al experiențelor de orice fel și dedicat vieții de student. Unul dintre obiectivele lui este acela de a-și ajuta colegii mai mici să profite de anii frumoși ai studenției, să învețe din greșeli și să beneficieze de orice oportunitate valoroasă. Printre realizările sale regăsim două experiențe de studiu în străînătate prin programul Erasmus, o experiență în SUA prin programul Work and Travel. Pe partea profesională, Vlad este activ în zona de Marketing.

0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.