fbpx
Timp de citire: 3 minute

Vremuri tulburi, schimbări de situație și decizii spontane. În esență, așa s-au derulat ultimele două luni din viața mea, încercând din greu să rămân motivat în ceea ce privește viitoarea mea experiență de studiu ca student Erasmus la Rennes. Având în vedere măsurile impuse de autorități, așteptarea mea până la momentul în care am putut primi un răspuns pozitiv că pot pleca, a fost foarte îndelungată și întârziată. Cu toate acestea, dosarul meu a fost aprobat cu 6 zile înainte de a începe semestrul, iar eu am primit-o și acceptat-o cu foarte mare bucurie.

O nouă mobilitate de studiu Erasmus

După prima mobilitate internațională pe care am avut-o în Finlanda, dorința de a experimenta și învăța s-a aprofundat. Deși mi-am dorit foarte mult să plec și semestrul acesta tot în Finlanda, din păcate a fost imposibil, din motive de prevenție și siguranță. Așadar, am continuat să caut alte variante și am găsit o nouă oportunitate de studiu în Franța, la Rennes School of Business. Am ales această facultate la recomandările foarte bune ale profesorilor și a studenților care deja fuseseră acolo. Am aruncat o privire și pe website-ul facultății, iar confirmările care să ateste aceste recomandări nu au întârziat să apară.

Erasmus Rennes School of Business

Ce m-a motivat să continui să experimentez alte oportunități internaționale?

Deși situația de față nu este tocmai cea mai favorabilă unei plecări la studiu în străinătate, am ales să confrunt realitatea și să risc, aflându-mă în ultimul an de master. Dorința mea de a pleca pentru încă un semestru a fost foarte mare, așa că am sperat până în ultimul moment, iar soarta mi-a ținut parte.

Motivația mea de a începe o nouă mobilitate Erasmus a început, cu siguranță în momentul în care m-am întors din Finlanda. Am fost atât de plăcut impresionat și am învățat atât de multe lucruri acolo, încât am vrut să continui pe acest drum care mi se potrivește ca o mănușă. Am învățat metode noi de a lucra, de a studia, am acumulat cunoștințe și am cunoscut oameni faini. Totodată, am învățat să mă descurc pe cont propriu, fie că vorbim de faptul că m-am descurcat într-o țară îndepărtată fără să am pe cineva aproape, fie că vorbim de faptul că orice problema am confruntat-o pe cont propriu. Așadar, am căpătat atâta încredere in mine și motivație de a mă dezvolta, încât sunt dispus să fac chiar mai mult pentru a ajunge acolo unde îmi doresc.

Modelul de studiu din Franța

La prima vedere, modelul franțuzesc de studiu, cel puțin la universitatea la care studiez eu, se aseamănă destul de mult cu cel românesc. Urmează să merg la șase cursuri pentru a acumula cele 30 de credite necesare pentru a trece în anul următor. Pe lângă acele cursuri, vom avea parte de muncă în echipă pe anumite proiecte, acestea fiind conectate chiar cu mediul de afaceri. Profesorii de aici sunt în mare măsură străini, în proporție de 85%, iar cursurile se fac online pentru studenții care nu sunt prezenți aici, dar și la facultate pentru cei care sunt aici. Condițiile și facilitățile din facultate se arată a fi extraordinar de bune, aș spune chiar mai bune decât cele din Finlanda. Află cum a fost experiența Erasmus din Finlanda, aici.

Mai multe detalii despre facultate și viața de student de aici poți găsi într-un articol recent Rennes School of Business – păreri de la finalul mobilității.

Ți-a fost util articolul?


Vlad Arhire

Student masterand, împătimit al experiențelor de orice fel și dedicat vieții de student. Unul dintre obiectivele lui este acela de a-și ajuta colegii mai mici să profite de anii frumoși ai studenției, să învețe din greșeli și să beneficieze de orice oportunitate valoroasă. Printre realizările sale regăsim două experiențe de studiu în străînătate prin programul Erasmus, o experiență în SUA prin programul Work and Travel. Pe partea profesională, Vlad este activ în zona de Marketing.

0 comentarii

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Avatar placeholder

Adresa ta de email nu va fi publicată.