De această dată avem de împărtășit o experiență care se potrivește foarte bine celor pasionați de cultura greacă: mâncare cu specific grecesc, mitologie greacă, legende, insule sau arhitectură.

Fii pregătit deoarece nu este vorba despre o vacanță de august în insule, ci despre o experiență de 10 ori mai faină pe care o poți avea poate o dată în viață. Colegul nostru Vlad ne-a povestit despre aventurile sale în minunatul ținut grecesc. Totul începe cu un..

Kalispera

Numele meu este Vlad-Marian Bularca, sunt absolvent de Masterat al FSEGA Cluj-Napoca din cadrul UBB Cluj, dar astăzi nu este despre Masterat, ci despre prima și cea mai frumoasă mobilitate Erasmus pe care am trăit-o.

Am intrat la Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor de la Universiteatea Transilvania din Brașov, specializarea ECTS în anul 2015.

De când eram mic visam să pot studia în străinătate. Pentru a îmi îndeplini visul am luat parte la tot felul de evenimente organizate în orașul nostru Brașov (Grow, acțiuni de voluntariat, membru AIESEC Brașov, etc).

Fiind în AIESEC, o colegă de organizație a venit la noi, prin programul Erasmus+, tocmai din Izmir, Turcia și m-a fascinat gândul să pot pleca și eu cu o bursă Erasmus+ într-o zi.

Zis și făcut, în anul I de facultate al doilea semestru, iau legătura cu domnul profesor Nick Marinescu (pe această cale doresc să îi mulțumesc pentru răbdarea pe care a avut-o și pentru toate sfaturile utile oferite) și îl întreb despre bursele de mobilitate Erasmus+ puse la dispoziție de către universitatea noastră.

Din email-uri în email-uri am decis să îmi iau inima în dinți și să plec în Atena, Grecia la Universitatea West Attica (fosta TEI of Athens).

Răsăritul peste Atena (2017)

Drumul de la agonie la extaz

Experiența mea Erasmus+ a început cu peripeții. Țin minte și acum data de 9 februarie 2017 când am plecat de acasă către Aeroportul Otopeni că erau -15 grade Celsius afară și viscolea. Ajuns în Atena eram șocat când am văzut că temperatura era +15 grade Celsius. De aici a început totul..

Mobilitatea în Atena a avut câteva premiere în viața mea: primul zbor, prima chirie, prima dată când a trebuit să fac un buget și să mă țin de el, prima dată când am locuit în chirie și cu oameni din alte țări, prima oară când am avut colegi de facultate din alte țări, etc.

Poză făcută în feribot, pe drum spre Atena (2017)

Acomodarea cu mixul de cultură

Odată ajuns în apartamentul unde urma să locuiesc pentru 6 luni, am avut parte de o surpriză când am fost întâmpinat de unul din colegii de apartament deoarece era indian. Nu mai cunoscusem până atunci pe nimeni din India.

În acel apartament din Aigaleo, unde am locuit, la 15-20 de minute mers pe jos de facultate (Campus I) am locuit 6 oameni: 3 din India, o fată din Turcia și o româncă (pe care am ajut-o să își găsească chirie acolo și am devenit prieteni pe viață) și eu.

Având atâtea naționalități în apartament am avut ocazia să mănânc mâncare indiană care este foarte foarte picantă, dar delicioasă dacă nu mai este introdusă picanteria.

Aigaleo, cartierul din Atena în care am locuit pe durata mobilității

Pe parcursul Erasmus+ în Atena am întâlnit o mulțime de oameni faini din toate colțurile lumii: Turkmenistan, Uzbekistan, Ucraina, Rusia, Turcia, India, Mexic, Polonia, Spania, Germania, etc. Am participat la o grămadă de evenimente organizate de către ESN (Erasmus Student’s Network) ale universităților din Atena (din câte îmi amintesc erau 8-9 universități, fiecare cu secțiunea ei).

Practic în aproape fiecare zi din săptămână era o activitate diferită: Marți-Boardgames, Miercuri-Beerpong, Joi- International Dinner, Vineri- Party in Venti or other club, Sâmbătă și/sau Duminică-excursie de 1 zi.

Pe lângă toate orele din facultate la care am participat, mergeam aproape la toate evenimentele, reușind împreună cu fata aceea din Cluj (colega de apartament) să creăm o gașcă mare. Cu acea gașcă mergeam la evenimente, ne organizam petreceri în apartament (flat party-uri), organizam excursii spontane etc.

Ce face un student Erasmus în Grecia?

Pe parcursul mobilității am participat și la o acțiune de igienizare-plantare de pomi și flori a unui parc care a fost foarte interesantă, luând parte și primarul localității. De asemenea am preferat să economisesc bani și să mă limitez la strictul necesar pentru a reuși să merg în cât mai multe excursii posibile și să bifez cât mai multe insule grecești.

Am ajuns în locuri precum: Delfi (Oracolul din Delfi – a se vedea filmul „My life in Ruins” care a fost o sursă de inspirație), Arahova unde este o superbă cascadă, Nafplio, Patras (locul care pentru câteva zile din luna februarie se transformă în Rio de Janeiro cu ocazia carnavalului anual), escaladare în Parnitha, etc. Dintre insulele bifate se numără: Aegina, Angistri, Creta, Rodos, Milos, Santorini, Zakynthos, Kefalonia.

Tips & Tricks

În încheiere vreau să ofer câteva informații utile pentru cine vrea să meargă acolo:

• Mâncarea este asigurată de către facultate fiecărui student, odată ce se obține cardul de student (3 mese pe zi, acum poate diferă)
  • 50% reducere la feriboturi și metrou (pe baza legitimației de student)
    Nu se aplică reducere sau este nesemnificativă la autocare (Flixbus nu există în Grecia, din păcate), Uber a fost atunci, dar a pierdut războiul cu taximetriștii, fiind disponibile doar curse cu taxi, iar ca alternativă a apărut aplicația Beat
  • Evitați taxiurile de pe stradă
    Mult mai util și ’safe’ este să comandați din aplicație
  • Bonus:
    De la aeroport, cea mai ieftină variantă de ajuns în oraș este cu metroul (în jur de 10 euro full price)

Aș putea să scriu o mulțime de pagini și să intru în detalii, dar nu este necesar. Odată cu acest scurt text, sper că te-am convins pe tine student/ă să îți iei inima în dinți și să mergi într-o experiență Erasmus+.

Crede-mă, îți va schimba viața, mie chiar mi-a schimbat-o. De atunci, Atena și Grecia a devenit parte din sufletul meu și m-am întors mereu cu același entuziasm, ori de câte ori am avut ocazia pentru o mica vizită, ori să lucrez acolo pentru o scurtă perioadă de timp.

Share.

Vlad a beneficiat de o bursă Erasmus+ în 2017 într-una dintre cele mai frumoase țări din lume. Experiența lui din Grecia a fost fascinantă și a reprezentat un moment pe care îl va purta în suflet toată viața.