Cauți informații despre Facultatea de Sociologie și Comunicare? Colegul nostru Andrei a absolvit această facultate în 2019, astfel că l-am rugat să ne ofere câteva informații care să ne ajute să ne dăm seama cum e acolo.

L-am rugat să ne ofere niște păreri obiective despre Facultatea de Sociologie, dar să ne și prezinte facultatea cu toate specializările sale.

Pentru cine este potrivită facultatea de Sociologie?

În general Sociologia se adresează absolvenților de la profiluri umane. Acest domeniu este orientat către societate – oameni, spațiul public și se concentrează asupra multor noțiuni teoretice, intelectuale care au ca scop rezolvarea problemelor social-umane.

Majoritatea colegilor mei au venit de la profiluri de liceu precum Filologia sau Științele Sociale, dar au fost și excepții (cei care s-au săturat de matematică). Eu am ieșit de pe un profil uman în clasa a 12-a de la un liceu pedagogic din Sibiu și am decis să vin să studiez Sociologia mai departe la Brașov.

Ce specializări putem găsi la Facultatea de Sociologie și Comunicare?

O să fac referire la Facultatea de Sociologie și Comunicare de la Universitatea Transilvania din Brașov deoarece aici am studiat și nu sunt sigur dacă la toate facultățile de sociologie din țară sunt aceleași specializări.

O să vorbesc puțin despre toate specializările: Sociologie, Asistență Socială, Resurse Umane, Media Digitală, Comunicare și Relații Publice din cadrul Facultății de Sociologie și Comunicare.

Specializarea Sociologie

Voi începe cu această specializare deoarece înglobează cam tot ce înseamnă sociologia ca știință socială. Ca toate celelalte specializări aceasta se desfășoară pe o perioadă de 3 ani.

La specializarea sociologie vei învăța să studiezi/ cercetezi stilul de viață, calitatea vieții, conflicte sociale și orice fenomen pe care îl poți regăsi în societate prin diverse metode, cum ar fi identificarea și cercetarea datelor. Printre materii vei regăsi:

  • introducerea în sociologie, filosofie
  • logica
  • sociologie juridică
  • epistemologie (o ramură a filosofiei – despre ce este cunoașterea și cum se fundamentează aceasta)
  • antropologie socială
  • statistică socială
  • metode de cercetare sociologică
  • justiție și coeziune socială
  • sociologie rurală/ urbană/ a conflictelor/ a cunoașterii/ a sportului/ muncii/ mediului/ identității/ educației/ mass-media etc
  • managementul resurselor umane
  • relații publice
  • altele

Specializarea Media Digitală

Media Digitală este recunoscută ca o ramură a comunicării și este un profil nou apărut în universități. Scopul acestei specializări este de a învăța studenții să implementeze proiecte de comunicare în mediul economic și socio-cultural prin intermediul mediilor digitale.

Vei învăța strategii și tehnici de comunicare, tehnologii de informare și comunicare. Este un program de studiu foarte atractiv pentru tineri, iar printre materii se numără:

  • fundamentele comunicării
  • publicitate/ marketing (SEO/ SEM)
  • tehnici de redactare
  • relații publice
  • managementul rețelelor sociale
  • producție media digitală/ producție TV
  • branding digital
  • editare/ design grafic/ web design/ cultură vizuală
  • fake news
  • tehnici de cercetare online
  • managementul proiectelor
  • altele

Specializarea Asistență socială

Specializarea Asistență Socială te va învăța noțiuni de bază de psihologie și sociologie cu scopul de a-ți dezvolta competențele profesionale în domeniul asistenței sociale (la nivel individual, familial, de grup, comunitate, instituțional etc).

După terminarea acestei specializări poți profesa ca asistent social în diverse instituții cu copii, familii, minorități, vârstnici, persoane cu dizabilități etc. Acest profil se potrivește foarte bine celor care sunt implicați în activități comunitare, de voluntariat și care consideră că rolul lor în lume este de a ajuta oamenii. Printre materii regăsim:

  • introducere în psihologie/ sociologie/ politici sociale/ probațiune
  • drept în asistență socială
  • sociologie familiei
  • gândire critică
  • dezvoltare umană
  • statistică socială
  • asistența persoanelor cu dizabilități/ persoanelor vârstnice/ fără adăpost/
  • sistemul de asistență socială/ managementul serviciilor de asistență socială
  • politica ocupării forței de muncă
  • altele

Specializarea Resurse Umane

Această specializare de Resurse Umane îți va fundamenta o bază a ceea ce înseamnă procesele și comportamentele organizaționale pentru a găsi modalități eficiente de recrutare, plasare și abordare a oamenilor în diverse joburi, dar și de a ajuta organizațiile să-și gestioneze, planifice, motiveze, dezvolta resursa umană.

Este o specializare de care este nevoie foarte mare în societate și orice organizație are nevoie de oameni buni în departamentele de resurse umane. După absolvire poți deveni specialist în resurse umane, consilier, trainer, formator etc. În ceea ce privește materiile, vei studia:

  • introducere în sociologie/ filosofie/ statistică socială
  • logică
  • demografie socială
  • sociologia organizațiilor/ comunicare organizațională
  • metode și tehnici de cercetare sociologică
  • managementul resurselor umane
  • paradigme ale sociologiei
  • marketing/ leadership/ microeconomie
  • consiliere și orientare în carieră
  • antreprenoriat/ training
  • legislația muncii/ psihologia muncii
  • managementul proiectelor/ managementul ONG-urilor
  • metode de testare și evaluare profesională
  • altele

Specializarea Comunicare și Relații Publice

La Comunicare și relații publice vei studia comunicarea ca știință, precum și despre diverse metode și tehnici de comunicare abordate în mediul economic și social.

După cum sugerează denumirea, relațiile publice sunt ”activități profesioniste care vizează informarea opiniei cu privire la realizările unei colectivităţi, precum şi promovarea acestora” (Dicţionarul de reputaţie internaţională Larousse). Mai simplu, relațiile publice au ca scop să construiască relații bune cu grupurile țintă.

După terminarea acestui profil, te poți orienta către o carieră de specialist în relații publice într-o companie sau instituție (PR), copywriter, brand manager, comentator radio/ tv/ presă, poți lucra în companii în departamente de responsabilitate socială și multe altele! Ce vei studia la comunicare și relații publice?

  • fundamente ale comunicării/ relații publice/ filosofie
  • etică
  • logică
  • marketing/ publicitate/ mass-media
  • comunicare verbală/ non-verbală/ cultura informației/ comunicare socială
  • științe politice
  • relații publice în domeniul politic
  • comunicare cu presa
  • managementul resurselor umane
  • analiza datelor sociale
  • altele

Ce faci după Facultatea de Sociologie și ce poți deveni?

Eu am terminat Facultatea de Sociologie în 2019 pe specializarea ”Comunicare și relații publice”, iar acum termin masterul în cadrul aceleași facultăți pe specializarea ”Gestiunea campaniilor de imagine”.

Masterul vine ca o aprofundare a ceea ce am studiat la licență, dar se focusează mai mult pe marketing (campanii publicitare, comportamentul consumatorului, brand identity etc).

Îmi place foarte mult, iar ca atare am reușit să prind un loc de muncă în cadrul unei companii mari din oraș pe un post de Junior Brand Manager. Sunt responsabil de imaginea și comunicarea a peste 5 sub-branduri ale companiei (compania are pe piață mai multe produse) în relația cu consumatorii și partenerii.

Ce altceva poți deveni după terminarea Facultății de Sociologie și pe unde mai lucrează colegii mei?

  • specialiști marketing în agenții de marketing
  • creatori de conținut (articole, descrieri de produse, texte pentru campanii publicitare etc)
  • graphic designeri
  • bloggeri/ vloggeri
  • asistenți sociali/ ONG-iști
  • specialiști resurse umane în diverse companii, dar și recrutori independenți
  • prezentatori radio și tv
  • presa scrisă
  • brand manageri
  • PR
Share.