În ultimii ani, ne-am obișnuit să auzim tot mai des termenul de CEO. Suntem familiarizați cu mediul de afaceri și întâlnim tot mai des termeni profesionali care fac referire la funcții, în special pe rețelele de socializare.

Deși acest concept sună necunoscut sau chiar ciudat pentru unii, termenul de CEO este preluat din limba engleză și folosit în toate companiile mari, indiferent de țara în care operează acestea.

Ce înseamnă CEO

Vezi tot mai des termenul CEO, dar nu știi ce înseamnă?

CEO este acronimul pentru Chief Executive Officer. Această funcție definește persoana care se află în poziția cea mai înaltă de conducere din cadrul unei companii. Mai precis, un CEO este persoana responsabilă pentru conducerea unei afaceri.

ce inseamna ceo

În egală măsură, CEO-ul este responsabil de promovarea valorilor, misiunii și viziunii companiei în rândul tuturor angajaților. Acesta conduce compania și se asigură de respectarea direcțiilor. CEO-ul este persoana responsabilă de succesul sau eșecul companiei.

Ce face un CEO într-o companie

CEO este în contact în orice moment cu restul managerilor companiei, care se ocupă de supravegherea muncii desfășurate de angajații lor, în conditii optime.

CEO este cel care are ultimul cuvânt în toate deciziile care se iau în companie. CEO-ul este persoana care definește strategia companiei față de obiectivele stabilite.

Rolul CEO-ului poate varia în funcție de dimensiunea și categoria companiei

În timp ce la unele companii, CEO-ul este responsabil de luarea deciziilor, în altele, acesta trebuie să răspundă în fața unui consiliu de administrație sau în fața unor investitori.

Cum ajungi CEO / Cât de greu este să ajungi CEO?

În primul rând, trebuie să știi că un CEO trebuie să se ocupe atât de deciziile interne ale companiei, cât și de relațiile cu partenerii. Din acets motiv, pentru a deveni un CEO, ai nevoie de câteva abilități clare:

  • Abilități de leadership
  • Gândire strategică
  • Conexiuni în mediul de afaceri
  • Să ai capacitatea de a lua decizii în orice circumstațe;
  • Abilitatea de a te adapta la schimbări și să fii pregătit să evaluezi situația companiei;
  • Capacitate excelentă de comunicare;
  • Experiență în domeniul de activitate;

Cine poate ajunge CEO? Un tânăr ambițios sau o persoană cu experiență vastă în domeniu?

Nu există un răspuns standard, însă un lucru este cert: este nevoie de multă muncă, perseverență, capacitatea de lider, oportunitate și…puțin noroc.

În secolul 21 însă, varietatea de domenii de activitate noi apărute, pot face din orice persoană un CEO de succes, dacă are atributele necesare.

Să fii CEO nu înseamnă că nu mai muncești – dimpotrivă, s-ar putea să muncești mai mult decât un angajat. Realitatea propria afaceri, precum contabilitatea, logistica și marketingul s-ar putea să fie punctele critice sau chiar obstacole.

Însă nu este suficient să fii pur și simplu un CEO, dacă nu reușești să fii un CEO de succes, care să aducă un plus valoare companiei și pe care să o ridice din punct de vedere economic și social. Pentru a reuși acest lucru, trebuie:

  • Să fii dechis și sincer cu cei din jur;
  • Întotdeauna să îți alegi oamenii cu care lucrezi foarte atent – personalul companiei este extrem de important pentru calitatea muncii;
  • Investește timp în educația financiară și managementul companiei;
  • Folosește și recompense psihice angajaților, nu doar bani, unde să creezi o conexiune emoțională;
  • Câștigă respectul, nu-l impune;
  • Să ai capacitatea de a recunoaște atunci când greșești;

Din păcate, foarte puțini oameni care ajung să dețină un business au un succes extraordinar pentru o perioadă lungă de timp. Așa că, pentru a evita un posibil eșec, învață încontinuu despre cum să fii un șef care să poată menține și crește propria companie.

Share.

Studii finalizate la Facultatea de Litere Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, cu peste 7 ani experienta in continut digital, content si copywriting, marketing online si administrare pagini Social Media. Seriozitate si profesionalism constant sunt cuvintele care ma definesc, in care asociez afacerea clientilor cu texte redactate profesional, care sa inspire incredere, sa creasca notorietatea brandului sau sa sporeasca vanzarile.