Un studiu efectuat de Human Rights Watch a scos la iveală faptul că firmele care foloseau aplicațiile pe care le foloseau elevii când studiau online au folosit datele acestora pentru marketing comercial. Mai clar, aceștia s-au folosit de informațiile elevilor pentru identificarea țintelor pentru anumite reclame.

Conform raportului, guvernele a 49 dintre cele mai populate țări din lume au încălcat drepturile copiilor. Statele au susținut produsele de învățare online fără a proteja confidențialitatea datelor personale ale utilizatorilor.

Au furat datele elevilor pentru a-i manipula

Studiul s-a bazat pe analiza tehnică a 164 de produse de tehnologie educaționale aprobată de 49 de țări în timpul pandemiei de coronavirus. Cercetarea a examinat 290 de companii și platforme ale acestora despre care s-a dovedit că au colectat, procesat sau primit date despre copii începând cu martie 2021.

Analiza a fost făcută în perioada martie- august 2021. Aceasta a scos la iveală că majoritatea platformelor de învățare online au trimis sau au acordat acces la datele copiilor către companiile de tehnologie de publicitate. Făcând acest lucru, unele produse din categoria „EdTech” au vizat ulterior copiii cu publicitate comportamentală.

Primele imagini cu Andreea Balan si Andreea Antonescu la “America Express”. N-ai sa le poti distinge! FOTO

Aceste companii au folosit datele copiilor pentru a le da conținut personalizat și reclame care îi urmăresc pe internet. Dar nu au făcut doar acest lucru, ci au deschis calea pentru influențarea opiniilor și convingerilor copiilor într-un moment în care aceștia pot fi manipulați foarte ușor.

Studiul online și dezavantajele sale

Raportul Human Rights Watch conține mai multe studii de caz, printre care și cel al unei companii din România, conform Europa Liberă.

Pe timpul pandemiei de coronavirus, care a durat doi ani de zile, elevii au folosit mai multe aplicații online pentru a putea studia online. Această modalitate a avut foarte multe dezavantaje, mai ales în România.  Profesorii de la noi din țară nu se pricep atât de bine atunci când vine vorba de digitalizare, motiv pentru care elevii au avut de pierdut, multe cursuri nu s-au ținut. De asemenea, în multe zone de la noi din țară elevii nu au acces la internet din cauza situației materiale precare.

Share.

Absolventă a Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, Mădălina Cristea și-a început activitatea în presă în anul 2017, ca voluntar la publicația facultății. De-a lungul anilor a fost colaborator la mai multe publicații de renume din România și a scris pe mai multe domenii, cum ar fi economie, justiție și administrație locală. Mădălina este o tânără pasionată de informație, curioasă și conștientă că în fiecare zi are câte ceva de învățat. Nu se ferește să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, iar atunci când are un obiectiv de îndeplinit, nimic nu o poate opri.