O mare parte din decalajul de învățare a apărut din cauza lipsei de acces la tehnologia educațională atunci când școlile au fost forțate să se mute în online. Dar, în timp ce luăm măsuri pentru a reveni la noua normalitate, odată cu redeschiderea școlilor, putem oare să ne întoarcem la un sistem de învățare pe care l-am lăsat în urmă cu doi ani?

Studiu – Performanțele școlilor au scăzut cu 9% după COVID

Ancheta națională de sondaje 2021, recent încheiată, care a chestionat elevii și profesorii din mai multe școli din 720 de districte, zonele rurale și urbane ale țării, a arătat că în India, dar și în alte țări, s-a instalat o pierdere acută de învățare, în timpul pandemiei de covid-19.

O mare parte din decalajul de învățare a apărut din cauza lipsei de acces la tehnologia educațională, atunci când școala a fost forțată să se mute în online. Dar, în timp ce luăm măsuri pentru a reveni la noua normalitate prin redeschiderea școlilor, putem oare să ne întoarcem cu adevărat la un sistem de învățare pe care l-am lăsat în urmă cu doi ani?

Potrivit lui Meeta Sengupta, educator, există lacune mari și, din moment ce acestea sunt recunoscute, trebuie să se acționeze în curând. „Școlile nu încep de unde au rămas. Dar au recunoscut că pierderile de învățare sunt mai profunde. Există un pic de interconectare, dar trebuie să o construim din nou la nivelul de acum doi ani”.

Cum pot fi recuperați doi ani de pierdere a învățării?

După dezvăluirile din studiul respectiv privind rezultatele școlare, există o scădere bruscă a performanțelor, de la elevii din ciclul primar până la cei din clasa a 10-a. De exemplu, performanța medie pentru un elev din clasa a 3-a în 2017 la matematică a fost de 67%, care a scăzut la 57% în 2021. În mod similar, nivelul de performanță pentru elevul din clasa a 8-a a scăzut de la 42% la 36%.

Și în timp ce aceste cifre dezvăluie decalajele de pornire, s-ar putea totuși să nu cuprindă cât de profundă a fost pierderea de învățare. Madhav Chavan, co-fondator și președinte al Pratham, a declarat că nu doar India se confruntă cu astfel de dificultăți, ci cea mai mare parte a lumii a învățat să se adapteze și la fel trebuie să facem și noi.

Scopul pentru care Ministerul Educației a pus la cale Studiul național privind rezultatele școlare a fost tocmai acela de a găsi îmbunătățiri ale nivelurilor actuale de învățare, pe baza cărora să se poată planifica noi rezultate. Bikram Daulet Singh, director general al Central Square Foundation, spune că, din moment ce diagnosticul a fost făcut prin intermediul NAS 2021, este timpul să acționăm acum.

„Dacă nu înveți să citești, nu citești pentru a învăța. Acest lucru ar trebui să devină o prioritate”, a adăugat el.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.