Directorii școlilor din New South Wales spun că au nevoie urgentă de ajutor pentru a gestiona comportamentul din ce în ce mai nepotrivit al părinților pe rețelele de socializare, în condițiile în care scandalurile și disputele online creează un stres inutil și un volum de muncă crescut.

Părinții, comportament agresiv pe social media

Aproape 90% dintre liderii școlari din NSW au declarat în cadrul sondajului din 2021 al Consiliului directorilor de școli secundare din NSW (SPC) că „ura de pe rețelele sociale” din partea părinților le afectează bunăstarea și le ocupă timpul.

Președintele SPC, Craig Petersen, a declarat că părinții au uitat cum să trateze problemele față în față sau la telefon și că acest lucru creează o poziție nesustenabilă pentru directorii de școli, care sunt demoralizați.

„Dacă au o nemulțumire cu școala, nu vor suna neapărat la birou pentru a face o programare ca să se întâlnească cu directorul, ci doar pune probleme școlii, profesorului sau directorului pe Facebook”, a spus el despre comportamentul părinților.

Directorii au raportat că părinții au provocat discuții nepotrivite și inutile despre orice, de la profesori individuali și excursii planificate până la suspendări, expulzări și decizii departamentale.

Procesele actuale de tratare a reclamațiilor înseamnă că, atunci când apare o polemică pe rețelele de socializare cu privire la o anumită postare, fiecare părinte trebuie contactat și tratată problema separat, ceea ce mărește timpul necesar pentru rezolvarea problemei.

Problema s-a agravat în timpul pandemiei

În timp ce un număr similar de directori au raportat probleme legate de comportamentul online al părinților în cadrul sondajului din 2019, consiliul spune că, din punct de vedere anecdotic, problema s-a agravat în timpul pandemiei.

Directorul liceului Ulladulla High School, Denise Lofts, conduce școli de 13 ani și a spus că atitudinea părinților s-a înrăutățit, menționând că vaccinurile au fost un punct de foc major.

„Oamenii obișnuiau să vină și să țipe în biroul de aici. Acum nu mai fac asta. Se duc și țipă pe internet. Mă confrunt cu lucruri cu care nu am avut niciodată de-a face, în ceea ce privește incapacitatea oamenilor de a relaționa într-un mod sensibil și controlat,” a spus ea.

Petersen a cerut ca școlile să aibă personal dedicat social media, astfel încât profesorii și directorii să se poată întoarce la munca lor.

„În majoritatea școlilor vom folosi un membru al personalului didactic pentru a se ocupa de site-ul nostru și de gestionarea rețelelor sociale. Anumiți oameni care au expertiza necesară pentru a gestiona finanțele, a gestiona activele, a gestiona social media – toate lucrurile care apar în acel sondaj și care ne îndepărtează de muncă,” a continuat aceasta.

Lofts – de asemenea, vicepreședinte al consiliului – a declarat că directorii au nevoie de acces la sprijin și consiliere în momentul în care sunt „vizați”. „Aceasta a fost cauza pierderii multor directori buni”.

În cadrul unei întâlniri cu profesorii, care a avut loc săptămâna trecută, premierul din NSW, Dominic Perrottet, a declarat că are în vedere creșterea personalului administrativ pentru școli pentru a reduce volumul de muncă al personalului școlar.

„Există o mulțime de timp care este sustras de la personalul didactic pentru a fi alocat unor domenii administrative pe care ar trebui să le analizăm. Fiecare afacere are personal administrativ, astfel încât afacerea să își poată continua activitatea. Avem nevoie ca profesorii noștri să se concentreze pe predare, nu să fie prinși în capcană,” a spus ea.

80% dintre directori au astfel de probleme

Sondajul, primul din 2019 încoace, a constatat, de asemenea, că 80% dintre directori se confruntă cu un stres și un volum de muncă sporit din cauza lipsei de resurse, iar aproape un sfert dintre directori intenționează să se pensioneze în termen de trei ani.

Liderul opoziției, Chris Minns, a descris sondajul drept o „lectură sobră” și a cerut guvernului să abordeze preocupările directorilor.

„Epuizarea excesivă și stresul extrem nu ar trebui să fie o parte acceptată a muncii unui profesor, iar guvernul trebuie să recunoască gravitatea problemelor și să le rezolve”, a spus el.

Ministrul Educației, Sarah Mitchell, a declarat că social media este o problemă pe care departamentul „va continua să o analizeze”, dar că nu există niciun plan specific pentru a schimba sprijinul deja oferit.

„Trebuie să ne asigurăm că acei directori din acele școli sunt susținuți. Există un pic de educație pentru ca părinții noștri să înțeleagă că, în timp ce acest acces sporit prin intermediul platformelor online este minunat, trebuie, de asemenea, să fim respectuoși și rezonabili în ceea ce privește modul în care comunicăm cu școlile copiilor noștri,” a spus ea.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.