Un nou studiu arată că progresul elevilor este afectat de faptul că aceștia sunt foarte mulți într-o sală de curs, iar profesorii nu au timpul necesar pentru a acorda atenție fiecărui școlar.
Elevii sunt din ce în ce mai mulți în sălile de curs
Potrivit unui sondaj The Guardian, trei din patru profesori din Marea Britanie spun că numărul de elevi pe clasă este din ce în ce mai mare, ceea ce are un impact negativ asupra progresului elevilor, a nivelului de performanță și a comportamentului în timpul lecțiilor.
În timp ce școlile se străduiesc să îi ajute pe elevi să recupereze decalajul pe fondul perturbărilor continue cauzate de pandemie, mai mult de nouă din zece (95%) profesori au avertizat că sălile de curs pline le afectează capacitatea de a răspunde nevoilor tuturor elevilor.
Impact negativ asupra elevilor
Potrivit unui sondaj realizat de sindicatul profesorilor NASUWT în rândul a peste 3.000 de cadre didactice, 91% dintre acestea au fost de părere că dimensiunile claselor afectează în mod negativ progresul și rezultatele elevilor lor, în timp ce 90% au considerat că au un efect negativ asupra comportamentului elevilor.
Sindicatul, care va dezbate această problemă la conferința sa anuală de la Birmingham, spune că numărul de clase crește din cauza lipsei de cadre didactice și a numărului tot mai mare de elevi pe listele școlare. Mulți profesori sunt, de asemenea, îngrijorați de faptul că această înghesuială alimentează răspândirea Covid.
Aproape opt din zece cadre didactice (78%) care au participat la sondaj au declarat că mărirea numărului de elevi la clasă înseamnă că nu există suficiente resurse de învățare, iar din cei 75% care au raportat o creștere a numărului de elevi la clasă, mai mult de o treime (37%) au declarat că numărul acestora a crescut “semnificativ”.
Un profesor care a contribuit la sondaj a declarat că, din cauza lipsei de personal în școala sa primară, i s-a cerut să combine clasa sa de 22 de elevi cu clasa de 24 de elevi a unui coleg, atunci când acesta era absent de la serviciu.
“Clasa este prea mică pentru a găzdui 46 de elevi la mese. Unii trebuie să stea și să lucreze pe podea. În această situație, este imposibil să se răspundă nevoilor tuturor elevilor, în special celor cu nevoi suplimentare de învățare, fără sprijinul unui asistent de clasă. Atât eu, cât și elevii, considerăm că situația este stresantă”, au declarat aceștia.
Această situație este întâlnită și la școlile din România, nu doar în Marea Britanie. Elevilor nu li se acordă suficient timp de învățare, iar profesorii nu se pot împărți între atât de mulți copii.