În ianuarie 2021, elevii lui Osborn din Saint Louis County tocmai terminaseră un semestru de învățare la distanță și hibridă și simțeau că au pierdut timpul petrecut împreună. Cartea lor de clasă, Because of Mr. Terupt, spunea povestea unei legături speciale între un profesor și elevii săi.

Aceasta le-a dat o idee elevilor lui Osborn.

Directorul de la Bierbaum, Paul Morris, a spus că la început “a respins ideea” ca profesorul să continue să-i învețe pe copii, dar cu suficientă insistență din partea copiilor a început să o ia mai în serios. El și Osborn au decis să încerce și amândoi sunt bucuroși că au făcut-o.

Cercetările arată că sistemul funcționează

Există dovezi că elevii au avut de câștigat atunci când au rămas cu același profesor pentru mai mult de un an școlar.

Un nou studiu al Institutului Annenberg din cadrul Universității Brown se adaugă la un număr tot mai mare de dovezi în sprijinul continuității, atrăgând din nou atenția asupra efectelor pozitive asupra performanțelor elevilor, atât din punct de vedere academic, cât și comportamental.

Publicat la începutul lunii iunie, studiul analizează șapte ani de rezultate ale testelor de stat din Tennessee, compilate de către Tennessee Education Research Alliance. Acesta include Programul de evaluare cuprinzătoare din Tennessee pentru clasele 3-8 și testele specifice pentru clasele 9-11.

Notele la teste ale unui copil mediu care a beneficiat de o potrivire repetată elev-profesor au crescut de la 50% la 51% atât la matematică, cât și la engleză. Probabilitatea de a rămâne repetent a scăzut cu 10%.

Nivelul efectului poate părea “destul de modest, dacă nu chiar mic”, a declarat Leigh Wedenoja, autor al studiului și analist principal de politici la SUNY Rockefeller Institute of Government. Dar relevanța politică a looping-ului (așa este denumit acest proces) este mai mult decât amploarea sa. Este vorba despre scalabilitate, a declarat coautorul Matthew Kraft, profesor asistent de educație și economie la Universitatea Brown.

Costurile financiare sunt mai reduse

“Aici, costurile financiare sunt reduse, mai ales dacă puteți sprijini profesorii să își asume sarcina de a învăța conținutul și tehnicile pedagogice pentru toate clasele și disciplinele”, a spus Kraft.

Unele grupuri de elevi au avut parte de beneficii și mai mari. În general, impactul a fost cu atât mai mare cu cât procentul mai mare de repetenți în clasă a fost mai mare. Pe categorii, elevii cu performanțe mai bune și fetele au înregistrat cele mai mari creșteri ale notelor la teste, în timp ce creșterile în materie de prezență și scăderile în materie de disciplină au fost cele mai mari pentru elevii cu performanțe mai scăzute și pentru elevii de culoare. Concluziile bazate pe date demografice au o marjă de eroare mai mare decât statisticile generale, având în vedere dimensiunile mai mici ale eșantioanelor, dar merită să fie luate în considerare, având în vedere numeroasele dovezi ale disciplinării disproporționate a elevilor negri în școli.

“Acest lucru oferă cel puțin unele dovezi că faptul de a avea o relație cu un profesor, de a fi cu un profesor a doua oară, ar putea contracara o parte din această disciplină excesivă”, a declarat Wedenoja.

Studiul a analizat nu numai bucla intenționată, care a avut loc în cazul a 2% dintre elevi, ci și toate cazurile de asociere repetată profesor-elev, cum ar fi un profesor care se întâmplă să schimbe nivelul clasei sau care predă la mai multe clase de la un nivel la altul. Acest lucru a fost mult mai frecvent, având un impact asupra a 44% dintre elevi.

Aceasta înseamnă că există suficient spațiu pentru ca impactul potrivirii repetate elev-profesor și al looping-ului să crească, au spus autorii.

“Dacă școlile ar trebui să implementeze looping-ul într-un mod mai hotărât și mai intenționat, credem că, dacă este cazul, rezultatele noastre ar putea subestima potențialul”, a spus Kraft.

Lucrarea lui Kraft și Wedenoja afirmă modelele observate în studiile anterioare privind datele din școlile primare și gimnaziale din Carolina de Nord și Indiana, dar se extinde și către noi teritorii, analizând datele din liceu pentru a arăta că looping-ul nu se aplică doar elevilor mai tineri.

“Nu este o soluție magică, dar pare să aibă un efect pozitiv”, a spus Wedenoja. “Cred că spune, de asemenea, ceva mai mult despre faptul că relațiile dintre profesori și elevi sunt importante.”

Share.

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.