La o școală primară Claremont din Ossining, New York, învățătoarea Stephanie Altobelli, de la clasa a patra, a declarat că atunci când este foarte cald, mulți copii nu vin la școală.

Aerul condiționat sau lipsa lui poate afecta performanța elevilor

„Este foarte cald, este îngrozitor. Transpirăm și noi facem tot ce putem pentru copii. Ținem luminile stinse, tot ce putem”, spune învățătoarea.

A fost cald în mare parte din țară în această săptămână, ceea ce ar putea să nu fie o problemă dacă există aer condiționat de bună calitate. Dar multe dintre clădirile școlare din America nu au. Când este cald, este mai greu să asculți, să predai și să ai rezultate bune la teste – practic, toate activitățile care fac parte dintr-o zi obișnuită de școală.

Dar, în timpul pandemiei, școlile publice au primit peste 189 de miliarde de dolari din fondurile federale de ajutorare COVID, iar o utilizare aprobată a acestor bani este îmbunătățirea calității aerului, inclusiv modernizarea aerului condiționat.

Este ceea ce face districtul lui Altobelli. Școala a fost construită în 1955, iar majoritatea sălilor de clasă din district nu au aer condiționat.

„Cred că multe dintre clădirile noastre au fost construite pentru vremuri diferite”, a declarat Ray Sanchez, director districtului. „Acest lucru nu este unic pentru Ossining. Vedem asta în toată țara”.

Probleme mari cu aerul condiționat

Școala de stat din SUA are o vechime de 44 de ani, potrivit celor mai recente date ale Centrului Național de Statistică a Educației. Acesta mai spune că aproximativ o treime dintre școli raportează că au un sistem de încălzire, răcire sau ventilație slab sau slab.

Asta ar putea însemna că nu există deloc răcire. Și cu toții performăm mai bine la anumite temperaturi. „Zona Goldilocks pare să fie undeva la mijlocul a 60 de grade”, a declarat Jisung Park, profesor la Universitatea din California, Los Angeles, și autor al mai multor studii care analizează modul în care căldura afectează elevii.

Un studiu a constatat că, cu cât mai multe zile călduroase experimentează elevii, cu atât mai puțin învață în general.

„Este o ardere lentă și ascunsă, dacă vreți”, a spus Park. „Aceste mici perturbări ale învățării, poate că nu le observăm zi de zi, dar, în timp, par să ducă la ceva semnificativ.”

Unele școli, inclusiv cele din Ossining, plănuiesc să investească milioane de dolari din ajutorul federal COVID în renovarea sistemelor de încălzire și răcire. Acest lucru va avea și alte beneficii, potrivit lui Joshua Goodman, profesor de economie și educație la Universitatea din Boston, care a lucrat cu Jisung Park la cercetarea privind căldura.

„Aceste lucruri pot îmbunătăți de fapt rezultatele elevilor din mai multe motive, dincolo de problemele legate de pandemie”, a declarat Goodman.

NE GĂSEȘTI ȘI PE GOOGLE NEWS

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.