Sunt studenți care se stresează extrem de tare înainte de un examen și studenți care nu dau doi bani pe sesiune. Ei bine, tinerii care au un nivel mai ridicat de depresie trăiesc intens stresul respectiv cu mult mai multe zile înainte de examen. Colegii lor, care nu au această tulburare, nu sunt supuși unui stres în plus.  

Psiholoaga Ioana Podina din București a efectuat un studiu, publicat recent în  „International Journal of Stress Management” al Asociației Americane de Psihologie. Rezultatele, explică cercetătoarea, se pot extrapola și în rândul elevilor, pe care, din cauza vârstei, examenele îi copleșesc.   

Ce legătură este între stres și depresie

La acest studiu au participat 188 de studenți de la Facultatea de Psihologie a Universității din București, în anul 2019. Aceștia aveau între 19 și 35 de ani, iar 81% au fost femei. După ce a făcut screening-ul depresiei și a monitorizat studenții timp de șase zile, înainte de un examen la psihologie, datele au arătat că 129 dintre studenți aveau un nivel scăzut de depresie, 21 unul ușor și 9 unul mediu. Pentru cei mai depresivi stresul a fost constant ridicat încă de la începutul monitorizării, nu doar la scurtă vreme înainte de testare.   

Proiectul a fost finanțat de Ministerul Educației și s-a făcut fizic, înainte de pandemia de coronavirus, ceea ce înseamnă că în acest studiu nu este cuprins și stresul aferent pandemiei, conform Școala 9.

Studenții depresivi sunt mult mai stresați de examene. Sfaturile unui psiholog
Sursa Foto – Playtech.ro

Când ai depresie, nu faci performanță

Se știe că este o legătură uriașă între depresie și stres. Totuși, acest studiu a scos la iveală faptul că există o legătură și între depresie, stres și școală. 

„Când ai depresie, nu ai skill-urile necesare să faci față stresului. Iar stresul afectează performanța școlară”, subliniază psihologa. 

 De aceea, spune ea, avem nevoie de programe de sănătate psihică în mediul școlar și academic.  

„Ce intervenții facem efectiv în universități ca să prevenim problemele de sănătate mintală? În școli mai sunt intervenții pe dezvoltare de abilități socio-emoționale, dar de obicei se încep în timpul unor proiecte și apoi se abandonează”. 

Share.

Absolventă a Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, Mădălina Cristea și-a început activitatea în presă în anul 2017, ca voluntar la publicația facultății. De-a lungul anilor a fost colaborator la mai multe publicații de renume din România și a scris pe mai multe domenii, cum ar fi economie, justiție și administrație locală. Mădălina este o tânără pasionată de informație, curioasă și conștientă că în fiecare zi are câte ceva de învățat. Nu se ferește să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, iar atunci când are un obiectiv de îndeplinit, nimic nu o poate opri.