Schimbările anunțate de Ministerul Educației pentru următorul an școlar nu sunt pe placul tuturor profesorilor. Renunțarea la tezele obligatorii, una dintre măsurile anunțate de Sorin Cîmpeanu, ar însemna pentru elevi să scape de tezele semestriale la română și matematică.
Totuși, anumiți profesori vor înlocui tezele cu lucrări și spun că vor face în așa fel încât să aplice o evaluare constantă. Un profesor de matematică din Craiova spune că nu îl deranjează faptul că s-au scos tezele semestriale, însă precizează că vor fi evaluări mai scurte.
Păreri pro și contra privind măsurile anunțate de Sorin Cîmpeanu
La rândul lor, profesorii de gimnaziu spun același lucru, și anume că nu îi deranjează faptul că s-au scos tezele. Totuși, aceștia au precizat că se gândesc să le înlocuiască pe acestea cu așa zise teste finale.
Cerasela Cremene, profesor de matematică la Școala gimnazială „Gheorghe Țițeica” din Craiova, spune că tezele provocau un stres atât pentru elevi, cât și pentru profesori. De asemenea, în fața unui test, față de o teză, elevii pot elimina stresul, conform GDS.ro.
De asemenea, sunt și profesori care spun că Ministerul Educației încearcă, de fapt, o demonizare a imaginii dascălului din învățământul preuniversitar. Prin acest fel, susțin anumiți profesori, oficialii vor să acopere lipsa de finanțare.
Profesor: Cîmpeanu desfășoară o campanie de demonizare a dascălilor
„În primul rând, din neputință sau din lipsa finanţării sistemului de învăţământ, domnul ministru nu face decât să desfăşoare o campanie de demonizare a profesorilor din învăţământul preuniversitar. În al doilea rând, toate măsurile anunţate de domnul ministru sunt luate pe genunchi, fără nici un fel de fundamentare”, a declarat Carmen Ștefănescu, profesor de limba Română din Craiova.
În opinia acesteia, măsurile anunțate de oficiali sunt menite să cosmetizeze starea gravă în care se află învățământul din România. Dascălul susţine că teza avea o mică pondere în media finală.
„Teza nu influența foarte mult media”
„În legătură cu renunţarea la teze, nu este o măsură care să schimbe ceva radical. Teza are o pondere de 25%. Un elev care avea la mine 3 note de 10 şi 4 în teză avea media 9. Teza nu influenţa foarte mult media. Trebuie să avem în vedere că teza era un exerciţiu esenţial pentru elevi ca să se obişnuiască cu examenele. Eu, care predau româna, le voi spune elevilor că dacă nu mai dăm teză vom da lucrări pentru că trebuie să văd cum se exprimă în scris, să îi peregătesc pentru examene”, a mai spus profesorul Carmen Ștefănescu.