Elevii de clasa a V-III-a susțin zilele acestea simulările pentru Evaluarea Națională 2022. Conform unui sondaj, copiii se simt stresați, obosiți și spun că au rămas în urmă cu materia școlară.

Un sondaj făcut de Organizația Salvați Copiii a scos la iveală faptul că doar o treime dintre elevii de clasa a VIII-a se simt pregătiți pentru examene naționale. Cei mai mulți elevi se simt obosiți și copleșiți. Cei mici consideră că în acest an au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor pentru a înțelege materia.

Elevii se simt triști, obosiți și singuri

Elevii de la orașe susțin că se simt triști, obosiți și singuri. În cazul celor care trebuie să dea vreun examen, aceste sentimente sunt și mai profunde. La sondaj au răspuns peste 1.800 de copii, iar datele au fost culese în februarie 2022.

În ceea ce privește temele pentru acasă, aproape unul din doi copii susține că acestea sunt mult mai grele față de anii precedenți.

La rândul lor, copiii din mediul rural spun că temele sunt mult mai dificile anul acesta. În timp ce aproape jumătate dintre ei afirmă că au parcurs materia școlară fără probleme, 31% au răspuns că au rămas în urmă.

Elev: Cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult

„Suntem foarte obosiți și cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult. Cu online-ul nu înțelegeam mai nimic, iar testele sunt grele și notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urmă cu materia și nimic nu mai e ca altădată”, a spus un copil.

Potrivit sondajului, aproape 70% dintre elevi alocă pregătiri temelor între o oră și trei ore zilnic. Elevii de clasa a VIII-a și fetele tind să aloce semnificativ mai mult timp zilnic pentru această activitate.  De asemenea, aproape 60% dintre elevi afirmă că fac meditații la cel puțin o materie. Timp semnificativ mai mult alocat meditațiilor apare în cazul elevilor de gimnaziu, în special cei din clasa a VIII-a, se mai arată în sondaj.

Distribuie:

Absolventă a Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, Mădălina Cristea și-a început activitatea în presă în anul 2017, ca voluntar la publicația facultății. De-a lungul anilor a fost colaborator la mai multe publicații de renume din România și a scris pe mai multe domenii, cum ar fi economie, justiție și administrație locală. Mădălina este o tânără pasionată de informație, curioasă și conștientă că în fiecare zi are câte ceva de învățat. Nu se ferește să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, iar atunci când are un obiectiv de îndeplinit, nimic nu o poate opri.