După ce a predat timp de trei ani la o școală internațională din Shanghai, Michael se pregătește să demisioneze și să plece, epuizat de măsurile stricte de combatere a coronavirusului.

Profesorii, din ce în ce mai afectați

După doi ani de granițe aproape închise, controale sanitare și norme de carantină, decizia de la începutul lunii aprilie de a închide centrul comercial al Chinei a fost ultima picătură pentru acest tânăr de 35 de ani.
„S-a ajuns la un punct în care beneficiile economice ale muncii aici nu compensează lipsa de libertate de a veni și a pleca”, a declarat profesorul de științe, refuzând să își dea numele complet din motive de confidențialitate, potrivit Reuters.
Michael este unul dintre sutele de profesori internaționali care se îndreaptă spre ieșirea din țară, în contextul în care pandemia COVID-19 și noile norme privind educația remodelează mediul de lucru din China.
Situația determină școlile internaționale care au proliferat în ultimele două decenii, pe măsură ce China s-a deschis investițiilor și talentelor străine, să tragă semnale de alarmă.
Unele consideră că supraviețuirea lor este acum în pericol, în timp ce calitatea educației va avea de suferit pe termen lung.
Aproximativ 40% dintre colegii lui Michael vor părăsi locurile de muncă din China continentală în acest an, față de 30% anul trecut și 15% înainte de pandemie, spune un grup de 66 de școli din China care angajează aproximativ 3.600 de profesori.
Iar angajarea de înlocuitori pentru aceștia este din ce în ce mai dificilă, a declarat Tom Ulmet, directorul executiv al grupului Asociația Școlilor Internaționale din China și Mongolia (ACAMIS).
„Oamenii din întreaga lume au citit despre închideri și pur și simplu nu simt nevoia să se supună la așa ceva”, a adăugat el.

Înscrierile au căzut

În afară de profesorii care pleacă, școlile internaționale se confruntă cu o scădere a numărului de înscrieri ale elevilor străini, deoarece restricțiile COVID au determinat multe familii străine să plece, în timp ce altele stau deoparte.

Acest lucru a schimbat componența corpului studențesc în multe școli.
În timp ce părinții din clasa de mijloc au văzut mult timp școlile internaționale ca pe o modalitate de a îmbunătăți șansele copiilor lor de a obține un loc la universități de top la nivel mondial, unii au evitat să emigreze în ultimii ani, deoarece China a fost în mare parte liberă de COVID.
Cu taxe care pot depăși 300.000 de yuani (44.000 de dolari) pe an, valoarea totală anuală a taxelor de școlarizare plătite la școlile internaționale este estimată la 55,4 miliarde de yuani (8,2 miliarde de dolari).
Iar școlile internaționale la nivel național au ajuns la 821 până în 2019, potrivit site-ului de educație Xinxueshuo.
Unele școli internaționale pentru copii mai mici au trebuit, de asemenea, să se confrunte cu modificarea reglementărilor, pe măsură ce Beijingul încearcă să limiteze influența străină în sistemul educațional.
Acest lucru a dus la îndepărtarea recentă a numelui școlii britanice Harrow School de la o școală afiliată din Beijing, în timp ce Westminster School a renunțat la un plan pentru școlile din întreaga China.
Atât Asia International School Limited, cu sediul în Hong Kong, a cărei filială administrează școlile afiliate la Harrow în China, cât și Westminster au refuzat să comenteze.
Într-un sondaj flash realizat în luna mai de către Camera de Comerț Europeană în rândul întreprinderilor europene, toți respondenții din sectorul educației au declarat că restricțiile tot mai dure ale COVID au făcut din China o destinație mai puțin atractivă pentru investiții.

Calitatea scade

Părinții care au copii la școli internaționale au declarat pentru Reuters că sunt din ce în ce mai îngrijorați de calitatea ofertei din cauza restricțiilor și a închiderilor cauzate de politica de toleranță zero a Chinei privind COVID-19.
Fiica lui Melanie Ham a lipsit de la examenele de Bacalaureat Internațional (IB) din luna mai, împreună cu întreaga sa cohortă, după ce blocarea Shanghaiului a împiedicat livrarea de chestionare sosite din străinătate pentru examenele IB și Advanced Placement (AP).
Școala fiicei sale a făcut tot ce a putut, a spus Ham, dar ea era încă îngrijorată pentru viitor. „Cred că se descurcă cu tot ce pot, în ceea ce privește resursele, planificarea și energia emoțională”.
Astfel de necazuri au însemnat sfârșitul pentru unele școli din sudul Chinei, a declarat Aleksa Moss, șefa învățământului timpuriu la o școală internațională din orașul Guangzhou.
„Câteva dintre școlile internaționale și bilingve de nivel inferior s-au închis aici”, a spus ea, adăugând: „Sunt sigură că se întâmplă și în Shanghai și Beijing”.
Cu toate acestea, turbulențele alimentează cererea pentru profesorii care au ales să rămână în funcție.
Jessica, o profesoară de gimnaziu cu aproape 20 de ani de experiență în China, a declarat că a fost inundată de cereri de interviu la un recent târg de locuri de muncă online.
„Mi s-au oferit atât de mulți bani”, a spus ea, adăugând că o școală din capitala Beijing a fluturat un salariu de bază de pornire de peste 50.000 de yuani (7.361 de dolari) pe lună.
Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.