Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat încă de anul trecut că se vor face schimbări mari în sistemul de învățământ românesc. O nouă structură a anului școlar 2022-2023 a fost deja publicată în Monitorul Oficial. Cadrele didactice nu sunt, însă, foarte încântate de aceste schimbări.

Profesorii consideră că anumite schimbări anunțate de Sorin Cîmpeanu nu au luat în calcul anumiți pași importanți de acomodare a elevilor. Dascălii le recomandă autorităților să facă schimbări pas cu pas și să țină cont că un sistem construit în ani de zile nu poate fi schimbat imediat de către un singur guvern.

Schimbările anunțate de ministrul Educației nu sunt pe placul profesorilor

Recent, Sorin Cîmpeanu a anunțat că în viitoarea lege a Educației va fi prevăzut că profesorii nu mai au voie să acorde meditații cu elevii claselor la care predau. Conform Replicaonline.ro, profesorii din Constanța se împart în categorii. Unii sunt de acord cu aceste informații, alții nu sunt de acord.

În timp ce unii profesori spun că această decizie ține de moralitate și corectitudine. Alții susțin că nu este corect să li se interzică profesorilor de la clasă să facă meditații cu elevii lor. Poate copiii înțeleg mai bine atunci când sunt doar ei și profesorii lor.

Schimbările din sistemul de învățământ va influența în mod negativ elevii. Acuzații dure din partea profesorilor

Profesorii nu sunt informați despre schimbările din învățământ

O altă problemă este că toate anunțurile pe care Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, le face public, nu ajung și la urechile profesorilor. Dascălii acuză că nu sunt informați oficial despre modificările ce vor fi implementate în anul școlar care urmează.

Întrebată de un reporter Replica de Constanța ce părere despre noua structură a anului școlar 2022-2023, o profesoară a răspuns:

„Vă referiți la cele trei semestre?”

Profesoară: Va influența în mod negativ procesul de învățământ

Informată de către jurnalist despre ce este vorba exact, profesoara a răspuns că deocamdată nu a primit nicio informație de la inspectorat. Ea susține că decizia Ministerului Educației de a împărți anul școlar în cinci module de învățare intercalate de cinci vacanțe este una proastă.

„Cu siguranță va influența în mod negativ procesul de învățământ, inclusiv starea psihologică a copiilor, care nu sunt pregătiți sau nu cred că se vor adapta așa de ușor noilor schimbări”, a declarat profesoara.

Nici decizia eliminării tezelor și a mediilor nu este văzută cu ochi buni de către dascăli.

Distribuie:

Absolventă a Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, Mădălina Cristea și-a început activitatea în presă în anul 2017, ca voluntar la publicația facultății. De-a lungul anilor a fost colaborator la mai multe publicații de renume din România și a scris pe mai multe domenii, cum ar fi economie, justiție și administrație locală. Mădălina este o tânără pasionată de informație, curioasă și conștientă că în fiecare zi are câte ceva de învățat. Nu se ferește să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, iar atunci când are un obiectiv de îndeplinit, nimic nu o poate opri.