Salariile profesorilor rămân în continuare un subiect foarte discutat în România. Dascălii se plâng de salarii foarte mici, iar sindicatele atrag atenția că lipsa salariilor motivante va aduce un dezastru total în sistemul educațional.
Președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Simona Hancescu, este de părere că lipsa salariilor motivante va aduce un dezastru total în sistemul de învățământ. Mai clar, la catedră vor ajunge numai oameni fără pasiune, talent și responsabilitatea muncii pe care o fac.
„Profesorii nu trebuie să ducă grija zilei de mâine”
Simona Hancescu spune că profesia de cadru didactic este una a dăruirii și a implicării totale. Pentru ca acest lucru să se întâmple, profesorii nu trebuie să ducă grija zilei de mâine, explică femeia.
Reamintim faptul că profesorii își vor primi diferențele salariale pentru perioada 2017-2021 în tranșe, în termen de trei luni. La începutul anului, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spunea că cel mai mic salariu al unui profesor debutant în România este de 2.597 de lei. În această sumă este inclusă și indemnizația de hrană.
„Ne dorim o economie performantă, care să funcţioneze ca un motor nou, nu unul cârpit, dar nu putem ajunge aici dacă de pe băncile şcolii nu vor ieşi absolvenţi bine pregătiţi, în ton cu cerinţele actuale ale pieţei muncii şi mai ales motivaţi să rămână în această ţară!”, conform comunicatului.
Infrastructură de lumea a treia în școlile din România
De asemenea, Simona Hancescu a vorbit și despre infrastructura din anumite școli. Cea mai mare parte a școlilor din România, în special cele din mediul rural, au mari probleme în ceea ce privește baza materială. Mai mult, în unele unități de învățământ, școala se face ca în condițiile din lumea a treia.
În unele școli din țară copiii îngheață de frig în clase, iar mobilierul școlar sau laboratoarele sunt sub orice critică. În aceste condiții profesorii trebuie să își facă meseria așa cum trebuie. Președintele FSLI a mai explicat că școala online nu s-a putut desfășura în anumite unități de învățământ din cauză că nu a existat bază materială.
„Deşi ne lăudăm ca fiind una dintre ţările cu cea mai mare viteză a conexiunii la internet, multe dintre şcolile noastre au fost în incapacitate, săptămâni întregi, să susţină şcoala online din cauza bazei materiale inexistente sau prost făcute!”, a explicat Simona Hancescu.