Senatul francez a făcut un raport amplu, în contextul în care autoritățile din Franța au realizat că din ce în ce mai puțini tineri doresc o carieră la catedră. Astfel, senatorii au încercat să afle care este motivul pentru care meseria de profesor nu mai este atractivă, dar și care sunt măsurile ce pot fi luate pentru a se redresa situația.

Astfel, documentul realizat de Senatul francez compară situația Republicii cu state precum Germania și Portugalia. Așadar, una dintre concluziile raportului este că măririle salariale, pe care le cer sindicatele, nu sunt de ajuns pentru a îmbunătăți resursele umane din școli și modul de angajare a cadrelor didactice.

Măririle salariale din învățământ nu sunt de ajuns

Raportul conține 111 pagini și a fost redactat de Gerard Longuet, responsabil în Comisia de Finanșe din Senat. Acesta a fost efectuat în contextul în care noul ministru al Educației din Franța trebuie să rezolve problema salariilor, așa cum spun sindicatele din învățământ. Contextul economic din Hexagon – și nu numai – este unul deosebit, influențat de fosta criză sanitară și, acum, de războiul din Ucraina.

Raport: Meseria de profesor este din ce în ce mai puțin atractivă chiar și în state europene dezvoltate
Sursa Foto – Pixabay

Conform autorului, ansamblul de cadre didactice tinde să îmbătrânească, cu o vârstă medie care a crescut cu patru ani între 2008 și 2018, în Franța. Această dinamică demografică, combinată cu numărul redus de noi candidați la profesie, este cauza lipsei de cadre didactice în întreaga Europă.

România, exemplu negativ

România nu apare printre țările analizate de raport și nu este considerată sursă de inspirație de către francezi, conform Edupedu. Țara noastră este menționată o singură dată în raport într-un exemplu mai mult negativ. Noi și Polonia suntem singurele state din UE în care pentru un învățător nu se cere nici măcar o diplomă de licență. Asta în condițiile în care în Cehia, Germania, Suedia, Finlanda, Slovacia și Slovenia cer chiar diplomă de masterat atât pentru învățământul primar, cât și pentru cel gimnazial și liceal.

Mai multe din raportul efectuat de Senatul francez poate fi citit aici.

Distribuie:

Absolventă a Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, Mădălina Cristea și-a început activitatea în presă în anul 2017, ca voluntar la publicația facultății. De-a lungul anilor a fost colaborator la mai multe publicații de renume din România și a scris pe mai multe domenii, cum ar fi economie, justiție și administrație locală. Mădălina este o tânără pasionată de informație, curioasă și conștientă că în fiecare zi are câte ceva de învățat. Nu se ferește să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, iar atunci când are un obiectiv de îndeplinit, nimic nu o poate opri.