Cătălin Zaman, profesorul de Limba şi Literatura Română la şcoala din comuna Ulmeni, județul Buzău predă prin metode inedite. Nu aduce niciodată catalogul la clasă și stimulează elevilor creativitatea prin diferite jocuri.

Profesorul care nu vine cu catalogul la clasă

În vârstă de 38 de ani, Cătălin Zaman, profesor de Limba și Literatura Română la Şcoala Gimnazială „Înv. Nicolae Ispas” Clondiru din comuna Ulmeni, judeţul Buzău, a reușit să obțină titulatura de profesor MERITO în 2021, datorită metodelor sale de predare deosebite, dar și a rezultatelor obținute împreună cu elevii săi.

Acesta a moștenit pasiunea de la mama sa, care este și ea descăl.

”Copil fiind, mă imaginam cum le predam copiilor, iar ulterior acest vis a devenit realitate”, îşi aminteşte profesorul, potrivit adevărul.ro.

Acesta a terminat Facultatea de Litere, Românp-Francezp, la Universitatea Transilvania din Braşov şi are un masterat în Mass Media şi Comunicare. Începând cu 2006, acesta predă în satul său Natal, Clondiru, care se află la 30 de km distanță de Buzău. Anul acesta a devenit director al școlii.

”Mi-am spus întotdeauna că voi fi un profesor altfel, care nu obligă copiii să memorize materia. Am inclus jocul şi multe exerciţii în activităţile noastre, astfel încât elevii să înţeleagă elementele teoretice fără să fie nevoie să apeleze la memorie”, spune Cătălin Zaman.

Doar 3 elevi din clasă au luat note peste 5 la Evaluarea Națională. Atunci, acesta și-a dat seama că trebuie să facă ceva cu sistemul de predare. Primul pas a fost să stabilească de comun acord cu copiii să vină şi sâmbetele la şcoală şi să recapituleze materia din clasele V-VII.

Dar, progresele nu au fost așa cum se aștepta el, așa că acesta a făcut o nouă ajustare. A împărțit copiii în două grupe, n funcţie de nivelul de pregătire al fiecăruia, iar la finalul primului an de pregătire promovabilitatea a ajuns la 100%, iar cea mai mică notă a fost 6.

Sursa Foto – proiectulmerito.ro

Joaca de-a învățatul

Începând de atunci, acesta și-a dezvoltat strategia de pregătire a elevilor pentru Evaluarea Națională încă din clasa a V-a, iar, începând cu clasa a VIII-a acesta construiește o fișă de progres, ca să poată identifica pentru fiecare copil măsurile care se impun. În decursul ultimului an de liceu, acesta le dă 5 evaluări. La ore le face prezentări PowerPoint și multe studii de caz și le spune elevilor să întrebe mereu ce n-au înțeles.

A observat că înţelegerea verbelor este un test pe care copiii îl trec cu dificultate şi atunci a creat un joc pe echipe ca să simplifice lucrurile. Practic, copiii vin de drag la ore.

Profesorul fără catalog

Acesta nu vine niciodată cu catalogul la clasă. Vrea să creeze o atmosferă relaxată, discută cu cei mici amical, face câte-o glumă, ca elevii să poată evolua și performa.

”Putem vorbi de performanţă când copilul se simte liniştit, în largul lui, când nu se teme să întrebe atunci când nu înţelege ceva, şi nu odată, ci de mai multe ori. Rolul şcolii este, pe lângă evaluarea prin notă a nivelului elevului, să ajute să progreseze, nu să îl sancţioneze”, punctează profesorul.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.