Profesoara Jessica Salfia punea baloane de absolvire luna trecută la liceul ei din Virginia de Vest, când două dintre ele au explodat, declanșând panică pe un hol aglomerat între ore.

Elevii, speriați de niște baloane care s-au spart

Un elev a căzut la podea. Alți doi s-au năpustit în sălile de clasă deschise. Salfia a strigat repede: „Sunt baloane! Baloane!” și și-a cerut scuze când adolescenții și-au dat seama că zgomotul nu provenea de la focuri de armă.

Momentul de teroare de la liceul Spring Mills din Martinsburg, la aproximativ 124 de kilometri nord-vest de Washington, a avut loc la 23 mai, cu o zi înainte ca un bărbat înarmat să împuște mortal 19 copii și doi profesori într-o clasă din Uvalde, Texas. Reacția reflectă teama care domină școlile națiunii și îi taxează pe profesorii săi – chiar și pe cei care nu au experimentat niciodată astfel de violențe – și se adaugă la tensiunea impusă de pandemia de coronavirus.

Salfia are o legătură mai directă cu amenințările cu armele decât majoritatea. Mama ei, de asemenea profesoară în Virginia de Vest, s-a trezit în urmă cu șapte ani în fața unui elev care avea o armă în clasă. După ce a vorbit cu el timp de aproximativ două ore, ea a fost salutată pentru rolul ei de a ajuta la încheierea pașnică a incidentului.

Pentru orice profesor care se află în fața unei săli de clasă în America secolului XXI, slujba pare să ceară imposibilul.

Școlile din SUA, foarte periculoase

Peisajul școlilor publice din SUA s-a schimbat semnificativ de la dezastrul de la școala Columbine din Colorado din 1999, iar Salfia a declarat că profesorii se gândesc zilnic la riscuri.

„Ce s-ar întâmpla dacă am intra în izolare? Ce s-ar întâmpla dacă aș auzi focuri de armă?”, a spus ea. „Ce s-ar întâmpla dacă unul dintre elevii mei ar veni la școală înarmat în acea zi? Acesta este un fir de gândire constant”.

George Theoharis a fost profesor și director timp de un deceniu și și-a petrecut ultimii 18 ani formând profesori și administratori de școli la Universitatea Syracuse. El a spus că profesorii sunt mai solicitați acum decât oricând – chiar mai mult decât anul trecut, „când predomina pandemia”.

„Am cam rămas în acest moment în care ne așteptăm ca profesorii și școlile să ne rezolve toate problemele și să o facă rapid”, a spus el.

Școlile din întreaga țară s-au confruntat cu episoade de comportament inadecvat pe scară largă, care a fost însoțită de o creștere fulminantă a nevoilor de sănătate mintală ale elevilor. În număr tot mai mare, adolescenții au apelat la violența armată pentru a rezolva conflictele de moment, spun cercetătorii.

În Nashville, Tennessee, trei angajați ai școlii elementare Inglewood au intrat în acțiune luna trecută pentru a imobiliza un bărbat care sărise un gard. După ce copiii de pe terenul de joacă au fost îndrumați înăuntru, bărbatul i-a urmărit, dar a fost abordat de educatoarea de la grădiniță Rachel Davis.

Secretara și contabila școlii, Shay Patton, l-au încolțit pe bărbat, care nu avea o armă, în interiorul școlii până la sosirea autorităților. Toți cei trei angajați au fost răniți.

„Pentru mine, a fost ca și cum, acești copii sunt nevinovați”, a spus Patton. „Am știut că nu se pot proteja singuri, așa că a fost responsabilitatea noastră să o facem. Și nu m-am gândit de două ori”.

Cei trei angajați au privit îngroziți, la mai puțin de două săptămâni mai târziu, cum au apărut știrile despre împușcăturile din Uvalde.

„În mintea mea, m-am gândit imediat: Puteam fi eu și copiii mei”, a spus Davis. „Am fi putut fi noi acolo, pe terenul de joacă, cu acest… tip, dacă ar fi avut o armă asupra lui”.

La frustrarea unora dintre educatori s-a adăugat și faptul că un profesor, acuzat inițial că a sprijinit ușa pe care un bărbat înarmat a folosit-o pentru a intra în școala primară din Uvalde, Texas, a fost scos țap ispășitor. Câteva zile mai târziu, oficialii au declarat că profesorul a închis ușa, dar aceasta nu s-a blocat.

Educatoarea de grădiniță Ana Hernandez a declarat că educatorii texani sunt neliniștiți după o perioadă dificilă care durează de ani de zile și care nu dă semne că se va termina. Ea și un grup de colegi din Dilley au condus o oră până la Uvalde pentru a face tot ce au putut, livrând animale de pluș donate și cutii cu apă. Ea a spus că este nevoie de mai mult.

„Trebuie făcute schimbări pentru ca noi, ca profesori, să ne simțim în siguranță în sala de clasă și pentru ca și elevii să se simtă în siguranță în clasă”, a spus ea.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.