Florentin Gheorghe, un profesor de limba română, a declarat la Radio România Actualități că tema nu trebuie să fie o pedeapsă, ci să ajute elevul să consololideze ce a învățat acasă.
„Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca elevul să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a spus Florentin Gheorghe.
Strategia profesorului privind temele de acasă
Profesorul a fost întrebat care este strategia sa în ceea ce privește temele pe care le dă elevilor. Acesta a răspuns că nu dă o temă doar pentru simplul fapt ca elevul să aibă ce scrie acasă. Insistă foarte mult pe comunicarea orală și pe lecțiile de gramatică.
Ideea principală pe care merge profesorul este că degeaba le dă 30 de exerciții pentru acasă, pentru că nu are timp să le și corecteze într-o oră. Acesta este de părere că degeaba le-a făcut copilul dacă le-a făcut greișit. Astfel, acesta le dă doar câteva exerciții ca să aibă timp să le verifice.
Evaluarea elevilor
Profesorul de limba română a spus, în legătură cu evaluarea copiilor, că, acesta nu vânează doar să aibă copii olimpici cu note de 10, acesta este de părere că la școală aceștia trebuie să își dezvolte valorile și principiile, precum și inteligența emoțională.
De asemenea, acesta încearcă să-i atragă pe elevi la școală și să învețe explicându-le că limba română este foarte importantă și că nu învața doar niște noțiuni pe care trebuie să le uite după ce ajung acasă. Definițiile nu sunt importante pentru cei mici și de aceea nu insistă asupra lor.
Florentin Gheorghe a mai spus că profesorii nu sunt doar niște transmițători de informații și ei trebuie să se adapteze.
„Copiii trebuie să vadă că noi, profesorii, nu suntem doar niște transmițători de informații, pentru că informațiile sunt la un click distanță.”