Platforma Brio, platformă care se ocupă cu teste digitale standardizate pentru elevii români, a făcut public un raport obținut de la peste 3.000 de elevi români care au realizat un test de alfabetizare digitală.
Nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale
Astfel, potrivit raportului, elevii care au luat parte la test, au avut un rezultat de 65,93 de puncte din 100 posibile. Din păcate, conform autorului raportului, acest lucru indică „un nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale”, potrivit euractiv.
„Scorul Brio” al aplicației variază între 0 (foarte slab) și 100 (foarte competent). De asemenea, autorii raportului, indică trei trepte mari de dezvoltare: nefuncțional (scoruri între 0-50), minim funcțional (scoruri între 50-75) și funcțional (scoruri între 75-100).
De altfel, scorul mediu al alfabetismului digital obținut de întregul eșantion, reprezintă faptul că, în medie, elevii din clasele I-XII din România, cu vârstă cuprinsă între 6 și 18 ani, utilizează tehnologia foarte bine, astfel încât să o poată face pe cont propriu.
Elevii au obținut scoruri scăzute pentru gestionarea datelor
De asemenea, copiii au obținut scoruri foarte mici în ceea ce privește gestionarea datelor, a informațiilor, precum și a conținutului digital, dar și scoruri ridicate privind evaluarea datelor, a informațiilor, precum și a conținutului digital.
„Un procent de 18% din elevii claselor I-XII se încadrează la nivelul nefuncțional al literației digitale. Aceștia pot utiliza tehnologia doar ghidați de alte persoane pentru a putea îndeplini, 27 la nivel rudimentar, sarcini simple și clar explicate, fiindu-le dificil să folosească internetul și alte mijloace digitale ca să participe în societate,” se arată în raport.