Platforma Brio, platformă care se ocupă cu teste digitale standardizate pentru elevii români, a făcut public un raport obținut de la peste 3.000 de elevi români care au realizat un test de alfabetizare digitală.

Nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale

Astfel, potrivit raportului, elevii care au luat parte la test, au avut un rezultat de 65,93 de puncte din 100 posibile. Din păcate, conform autorului raportului, acest lucru indică „un nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale”, potrivit euractiv.

„Scorul Brio” al aplicației variază între 0 (foarte slab) și 100 (foarte competent). De asemenea, autorii raportului, indică trei trepte mari de dezvoltare: nefuncțional (scoruri între 0-50), minim funcțional (scoruri între 50-75) și funcțional (scoruri între 75-100).

De altfel, scorul mediu al alfabetismului digital obținut de întregul eșantion, reprezintă faptul că, în medie, elevii din clasele I-XII din România, cu vârstă cuprinsă între 6 și 18 ani, utilizează tehnologia foarte bine, astfel încât să o poată face pe cont propriu.

Elevii au obținut scoruri scăzute pentru gestionarea datelor

De asemenea, copiii au obținut scoruri foarte mici în ceea ce privește gestionarea datelor, a informațiilor, precum și a conținutului digital, dar și scoruri ridicate privind evaluarea datelor, a informațiilor, precum și a conținutului digital.

În ceea ce privește competențele de abilități de comunicare și colaborare, aceștia au obținut scoruri joase pentru gestionarea identității digitale, dar și scoruri mari pentru netichetă.
Scoruri bune au fost obținute și pentru cunoștințele de dezvoltare de conținut digital.
În ceea ce privește învățământul primar, media scorului privind alfabetizarea digitală este de 57,82 puncte. La nivelul învățământului gimnazial, scorul mediu pentru alfabetizare digitală e de 65,98 puncte, iar la nivel liceal, scorul mediu pentru literația digitală este de 72,63 puncte.
„Un procent de 18% din elevii claselor I-XII se încadrează la nivelul nefuncțional al literației digitale. Aceștia pot utiliza tehnologia doar ghidați de alte persoane pentru a putea îndeplini, 27 la nivel rudimentar, sarcini simple și clar explicate, fiindu-le dificil să folosească internetul și alte mijloace digitale ca să participe în societate,” se arată în raport.
Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.