Urmează să te angajezi sau lucrezi deja într-o companie? 

Indiferent de munca pe care o faci, rolul tău de angajat nu este doar acela de a executa sarcinile zilnice care ți se dau. Există și alte câteva criterii care contează, în special atunci când ai planuri de dezvoltare profesională.

În timp, mi-am dat seama ce mă face să fiu un angajat de încredere într-o companie, lăsând la o parte competențele profesionale pe care le dețin. 

Mi-am dat seama că obiceiurile mele aplicate în munca de zi cu zi sporesc întotdeauna încrederea pe care angajatorul mi-o acordă, iar asta mă face foarte fericit la locul de muncă și mă ajută să cresc pe scara profesională.

Acest articol este despre principii, mai mult personale, iar dacă rezonezi cu principiile de mai jos, înseamnă că nu sunt singurul care înțelege importanța acestora 🙂

1. Respectă-ți programul 

Respectarea programului este una dintre responsabilitățile tale! Un principiu pe care mă bazez tot timpul, cel puțin în primul an la un loc de muncă este să vin primul și să plec ultimul. 

Am făcut asta cât de mult am putut, bineînțeles, nu mereu, dar atunci când a fost mai mult de muncă, am stat peste program și am venit mai repede, fără să fiu întrebat.

Asta m-a ajutat mereu, ca după un timp, să nu-mi conteste nimeni munca și să îmi permit o oarecare flexibilitate în ceea ce privește programul. Mai exact, după ceva timp, nu m-a mai întrebat nimeni “de ce ai venit azi la 10 sau de ce plec ai plecat la 4?”

Oricând este nevoie de mine, sunt acolo. Chiar și sâmbata sau duminica. Când simt că nu este nevoie de mine sau că mi-am terminat treaba, am plecat.

2. Fii curios

Cele mai multe probleme care pot apărea la un loc de muncă sunt redate de faptul că nu putem întrebări sau nu încercăm să înțelegem ceea ce trebuie făcut.

Dacă acționezi mereu pe instinct și pe ceea ce crezi tu că ar trebui să faci, de multe ori s-ar putea să te înșeli, cel puțin când ești la început.

Pune întrebări, încearcă să înțelegi tot procesul, chiar dacă unele lucruri nu țin de tine. Cu cât cunoști mai bine procesele din companie per ansanblu, vei putea oferi un service mult mai bun.

3. Oferă-te atunci când toată lumea se ascunde

“Cine ar vrea să facă și asta?”, “Am nevoie de cineva care să mă ajute cu asta!”. Acestea pot fi două întrebări din partea managerului la care mulți angajați se vor ascunde sub birou.

Multora dintre noi ne e greu să ieșim din zona de confort. Alege să accepți provocările, fii curajos și astfel vei avea rezultate mult mai bune și vei câștiga încrederea unui manager.

De multe ori, implicarea și dorința de a învăța face mai mult decât abilitățile unui specialist 🙂 Degeaba ești bun, dacă nu vrei să ajuți cu abilitățile tale atunci când este nevoie.

4. Dovedește că îți dorești să crești

Dacă abia te-ai angajat și simți că acolo unde lucrezi este locul în care te vezi și peste câțiva ani, nu alege să rămâi pe aceeași poziție! 

Caută să te dezvolți! Aplică princiipile expuse în pașii anteriori și caută oportunități de dezvoltare sau oferă-te atunci când apar.

5. Creează o legătură personală

Încearcă să-ți cunoști colegii și managerul chiar și la nivel personal! Încearcă să-ți dai seama care sunt lucrurile care îi fac bucuroși, care sunt lucrurile care nu le plac și dă-ți seama ce fel de caracter sunt colegii tăi.

O legătură strânsă între voi va ajuta foarte mult compania, va crește încrederea,  dar mai ales dezvoltarea ta în cadrul acesteia!

6. Arată că ești proactiv și autonom

După un  timp petrecut în companie, încearcă să cauți singur soluții la eventuale probleme, înainte să mergi să vorbești despre ele cu managerul tău.

Înainte de a pune o întrebare, încearcă să-ți dai seama dacă nu cumva poți găsi chiar tu soluția! Mergi mai degrabă să discuți cu managerul despre soluții, nu doar pentru a-i semnala problema.

Acesta va căpăta mai multă încredere în tine și în abilitățile tale, iar la un moment dat, vei devei unul dintre cei mai valoroși oameni din companie.

Problem solving-ul este unul dintre cele mai căutate abiliăți într-o companie, așa că te sfătuiesc să fii atent la acest lucru.

7. Cere feedback

Dacă ai greșit, dacă ai făcut ceva productiv și simți că ești mândru de tine, cere un  feedback și managerului. 

Este foarte important să cauți răspunsuri atunci când greșești sau când faci ceva foarte bine, ca să știi ce ai mai putea îmbunătății sau schimba.

Nu trăi în derivă și nu încerca să crezi că doar ceea ce știi și vezi tu contează. Cere păreri din stânga și din dreapta deoarece acest principiu te va ajuta să crești și va apropia mai mult relația dintre angajat și manager.

Concluzie

Probabil nu am bifat cele mai productive principii de dezvoltare profesională, dar acestea sunt principiile la care țin eu, atât ca angajat, cât și ca manager.

Principiile sunt elemente, noțiuni care nu țin neapărat de abilități, ci mai degrabă contribuie la dezvoltarea abilităților și a obiceiurilor tale.

Cu cât le definești mai bine de la început și le înțelegi importanța, cu atât mai multe șanse vei avea să câștigi încrederea unui angajator și a unui manager, iar șansele tale de a te dezvolta vor fi nelimitate!

Share.

Fondator al platformei thestudent.ro - Specialist Marketing - Content Writer. Obiectivul meu este acela de a crea cea mai mare comunitate online prin care tinerii pot accesa informație de calitate, utilă și corectă.