Pentru a doua oară consecutiv, o școală din România care oferă curriculum britanic a primit calificativul „Excelent” în toate categoriile de către rigurosul Inspectorat al Școlilor Independente din Marea Britanie, care inspectează cele mai performante și prestigioase școli independente de zi și internat din Marea Britanie și din întreaga lume.

Calificative foarte bune

Școala Britanică din București a primit cele mai înalte calificative atât pentru „calitatea învățării și a rezultatelor elevilor”, cât și pentru „calitatea dezvoltării personale a elevilor”. Doar câteva școli din întreaga lume reușesc să primească această calificare la ambele categorii.

Beneficiile curriculumului britanic și motivele pentru care școlile care îl oferă sunt atât de solicitate
Potrivit unui studiu realizat de U.S. News & World Report, sistemul educațional britanic a fost desemnat, în 2019, drept cel mai bun din lume, urmat de cele din Statele Unite și Canada. Mai mult, patru universități britanice s-au clasat anul trecut în top 10 al celor mai bune universități din lume.
Cu toate acestea, aceste rezultate sunt o reflectare a unui proces educațional de lungă durată, învățământul obligatoriu a fost introdus în Marea Britanie în 1888, care se concentrează pe metode creative de predare și pe încurajarea dezvoltării elevilor din punct de vedere educațional, personal, emoțional, fizic și social. Întotdeauna s-a pus accentul atât pe dobândirea de informații, cât și pe descoperirea abilităților fiecărui elev, urmărindu-se o îmbinare între dobândirea de cunoștințe și aplicarea practică a acestor cunoștințe pentru a stimula gândirea critică.
Școala Britanică din București îi învață pe copii să gândească, mai degrabă decât să memoreze. Un exemplu simplu este cel al tabelelor de înmulțire: elevii care învață un curriculum britanic nu trebuie neapărat să le memoreze, ci sunt ajutați să înțeleagă mecanismul care le permite să aplice tabelele în mod flexibil. Sau poate că, mai degrabă decât să învețe tabelul periodic pe de rost, elevul poate fi rugat să aplice cunoștințele privind proprietățile diferitelor elemente chimice în diferite experimente sau condiții.

Ce spune Grant Gillies, directorul British School of Bucharest

„Scopul nostru este ca elevii care intră în școala noastră să evolueze și să se dezvolte astfel încât să devină adulți încrezători în ei înșiși și în abilitățile lor, capabili să facă față schimbărilor de orice fel, să devină în cele din urmă lideri globali care să influențeze schimbări pozitive în toate domeniile societății și, mai presus de toate, să fie fericiți cu ei. Pentru ca acest lucru să fie posibil, îi încurajăm pe elevii noștri să fie activi în clasă, nu să fie spectatori pasivi, să pună întrebări, să experimenteze, să fie capabili să finalizeze un proiect în mod independent și, de asemenea, să lucreze în echipă. Personalul nostru extraordinar îi ajută pe elevii noștri să navigheze prin complexitatea învățării. Pe lângă materiile obișnuite, le oferim o gamă foarte generoasă de activități extracurriculare din care pot alege, astfel încât le este mult mai ușor să-și dezvolte abilitățile și interesele și să-și descopere altele noi”, a declarat domnul Grant Gillies, directorul BSB.

Acest lucru a fost remarcat într-un raport recent, în care este evidențiată și atitudinea impresionantă a elevilor față de învățare: „Elevii sunt remarcabili, după cum reiese din comportamentul lor excelent în clasă și din aspirațiile lor înalte în ceea ce privește studiile, activitățile și acțiunile caritabile”.

„Când mi-a devenit clar la ce cursuri universitare mă gândeam să mă înscriu, lucrurile au devenit mult mai ușoare. Conversațiile cu profesorul meu de clasă, cu directorul și cu consilierul de orientare universitară m-au ajutat să îmi clarific selecțiile. Împreună cu consilierul de orientare, am explorat opțiunile disponibile în Europa și în Regatul Unit. În ultimii doi ani, am studiat la A-Level materiile necesare pentru a intra la cursul de inginerie ales. Presiunea este mare, deoarece mulți dintre noi visează să fie acceptați la universități de top, la fel ca mulți dintre elevii dinaintea noastră, așa că este extrem de important să te poți concentra exclusiv pe materiile care te interesează, iar studiul de nivel A te ajută să faci acest lucru. Viața în clasa a șasea la BSB a fost minunată și a fost tot ceea ce am sperat și m-a dezvoltat ca elev și ca persoană,” spune elevul Etienne.

În ultimii doi ani de liceu, învățământul se concentrează pe o specializare timpurie. Mai exact, elevii aleg trei sau patru materii în funcție de aspirațiile și nivelurile academice diferite ale fiecărui elev și de cerințele cursurilor universitare la care doresc să se înscrie. Sistemul A-Level le permite elevilor să se specializeze, prin urmare, în anumite materii și pentru o aprofundare sporită a studiilor pentru aceste materii. Elevii pot alege combinații de materii care, în mod obișnuit, nu sunt recomandate în alte sisteme de curriculum, dar flexibilitatea A-Levels permite elevilor să studieze materii care se potrivesc cu punctele lor forte și pasiunile lor academice, permițându-le, în consecință, să obțină cele mai bune rezultate.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.