Profesor de limba engleză la o școală și un liceu din județul Ialomița, Anca Hayat, în vârstă de 27 de ani, îi ajută pe elevii săi să își depășească frica de a vorbi în public și să se cunoască cu adevărat pe ei înșiși. Experiența sa a pornit de la proiectele Erasmus.

Experiența Ancăi Hayat

Anca Hayat, tânăra profesoară de limba engleză de 27 de ani la Grupul Şcolar Agricol din comuna Armăşeşti şi la Colegiul Naţional ”Grigore Moisil” din Urziceni, judeţul Ialomiţa, a reușit în doar doi ani de practică să obțină rezultate excelente cu elevii la clasele unde predă. Aceasta a învățat la Colegiul Naţional ”Grigore Moisil”, chiar unde predă acum și a absolvit Facultatea e Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din Bucureşti.

Aceasta a absolvit și cursurile intensive Teach for Romania – Este o organizație care pregătește profesori și îi trimite în cele mai defavorizate zone ale României.

”Mi-am dat seama că astfel îmi maximizez punctele forte. Am îmbinat partea de dezvoltare personală cu cea didactică”, explică profesoara. A ales să predea engleză prin prisma experienţei sale din proiectele Erasmus la care a luat parte, când a realizat că nu este doar despre învăţarea unei limbi străine, ci este vorba despre contactul şi conexiunea care se formează cu oamenii din alte culturi, dar şi despre o mai bună cunoaştere a propriei persoane. ”Am vrut să ofer această experienţă şi copiilor cu care lucrez. Să vină la ore de plăcere şi să fie un mediu în care învăţăm prin joacă”, spune Anca Hayat, potrivit adevărul.

Anca a creat grupuri de whatsapp pentru clasele la care predă și încarcă materialele cu care lucrează pe diverse subiecte. Aceasta a mers mult mai departe și nu le-a predat copiilor doar gramatica limbii enlgeze: organizează dezbateri pe diverse teme, iar aceștia joacă diverse roluri și intră în pielea unor personaje. Bineînțeles că, totul se desfășoară în limba engleză.

Sursa Foto – adevărul.ro

Tehnici de actorie pentru învățarea limbii engleze

Tânăra folosește tehnici de actorie, precum improvizația și jocurile de rol. Copiii primesc mai multe carduri cu diverse roluri și trebuie să se adapteze foarte rapid situației. Pot interpreta roluri individual, dar și în grupuri. Trebuie să fie spontani, să își adapteze replicile în funcție de modul în care curge firul poveștii. Este destul de greu și în limba română pentru elevi.

Sursa Foto – adevărul.ro

Aceste jocuri le dă impresia micuților că se distrează și se joacă, dar, de fapt, ei învață fără să își dea seama. Își formează abilități de scriere, de vorbire și de ascultare.

Metode inedite

Anca folosește o altă metodă inedită la sfârșitul orelor. Elevii își pasează unii altora o minge, în mod imaginar, și fiecare trebuie să spună în limba engleză cum s-a simțit la curs. Aceștia completează și un bilețel pe care scriu cum s-au simțit la ora de limba engleză. Tânăra de 27 de ani verifică astfel dacă aceștia au învțățat câteva cuvinte pe tema aleasă.

”Aceste bileţele sunt trimise nesemnate. Prin urmare, ei nu îl percep ca pe un test, iar eu verific capacitatea şi nivelul de însuşire a informaţiilor”, spune aceasta.

Rezultatele cu elevii săi s-au văzut după primul an la catedră. Ne mărturiseşte că ceilalţi colegi de cancelarie au întrebat-o cum a reuşit să îi facă pe elevii săi să se îndrăgostească de ea şi de materia pe care o predă.

Aceasta le-a spus că i-a tratat întotdeauna ca pe niște persoane de la care are de învățat.

CITEȘTE ȘI – Mariana Rusu, învățătoarea care creat un manual prin care a revoluţionat sistemul de învățământ românesc

Share.

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.