Adriana Bălaj, profesoara din Timișoara care face istorie, predând istorie! Aceasta îi învață pe elevi cum să scrie cu hieroglife sau cum să realizeze un papirus.

Cine este Adriana Bălaj?

Adriana Bălaj are 30 de ani și este profesoară de Istorie şi Ştiinţe Sociale la Şcoala Gimnazială nr. 1 şi la Şcoala Gimnazială „Babel“ din Timişoara. În 2021 a fost desemnată profesor Merito pentru modul inedit de predare, dar și pentru relația pe care o are cu elevii săi.

Meseria de profesoară de istorie i-a fost insuflată de câțiva dascăli dedicați, care veneau cu tot felul de proiecte interesante. „Vreau ca elevii mei să aibă acel spaţiu în care se simt bine emoţional şi în care sunt în siguranţă împreună cu un adult. Cred că asta este important“, spune profesoara, potrivit adevărul.ro.

A început ca învățătoare în anul 2013, în satul ei natal, chiar după ce a terminat Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie la Universitatea de Vest din Timişoara. Aceasta a trebuit să facă naveta pentru că nu avea suficiente ore, iar timp de 5 ani mergea din sat în sat pentru a-și completa orele. A avut un început de carieră foarte greu, dar a reușit să treacă peste. Spre exemplu, în primul an nici nu știa cum să-i abordeze pe elevi, dar acum, nu mai are astfel de probleme.

În urmă cu trei ani Adriana a ales să predea într-un cartier periferic al Timişoarei, unde mulți copii provin din medii defavorizate. Aceasta a ales acest drum, deoarece voia să fie alături de copii.

„Ştiu că pot fi acel om care crede în ei şi care îi poate schimba în bine. Simt nevoia să contribui la dezvoltarea lor emoţională. Ei au nevoie de socializare şi să fie iubiţi, iar eu cred că le pot oferi asta“, spune profesoara.

Piramide și hieroglife la clasă

Profesoara știe că elevii săi nu o să rămână cu lecțiile de istorie predate la clasă, dar, cu siguranță își vor aminti cum s-au simțit. Prima dată, când aceștia vin la școală, văd materia ca pe un lucru neplăcut.

 „La orele de istorie le arăt că învăţarea poate să fie plăcută, chiar dacă nu rămân cu acele informaţii. Adaptez conţinutul pe care îl predau ca să înţeleagă că este şi fain să înveţi, fără să facem show la ore sau alte asemenea lucruri. Predau cât mai divers şi cât mai interactiv“, spune dascălul.

Spre exemplu, când aceasta predă perioada Egiptului antic, aceasta îi învață să scrie cu hieroglife și cum să construiască o piramidă sau să realizeze un papirus. Astfel, copiii deprind abilități prin joacă.

Adriana pune mare accent și pe munca în echipă, dar îi învață și cum să valideze informațiile din zona digitală sau cum să lucreze cu un computer. Pentru a le stârni și mai mult curiozitate, aceasta vine la clasă cu un muzeu în miniatură: ziare vechi, fotografii vechi, monede sau hărți.

Lecții pe Facebook

Profesoara din Timişoara postează o parte din lecţiile de la clasă pe o pagină de Facebook pe care a creat-o, intitulată „History made fun“. A inițiat acest proiect pentru a motiva și alte cadre didactive. De asemenea, ea predă în pararel și la Şcoala Gimnazială „Babel“ din Timişoara, privată. Aici, a ajuns datorită unor părinți care sunt foarte nemulțumiți de școlile de la stat.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.