Corina Boțoroga predă în comuna Căianu din Cluj. Aceasta îi învață pe copii prin diferite tehnici moderne cum să își evalueze singuri activitatea de învățare. Corina face parte din comunitatea „Teach for Romania”.

„Jurnalul meu de autonomie” și „Harta învățării”

Corina Boțoroga susține că printre instrumentele care ajută și contribuie la dezvoltarea elevilor se numără „Jurnalul meu de autonomie” și „Harta învățării”, a spus aceasat pentru Școala9.

Pe „Harta învățării”, copiii desenează obiectivele. Cu ajutorul Corinei, aceștia își monitorizează apoi progresul. Trepte sau obstacole de urcat, cam așa și-au imaginat copiii parcursul lor la ore.

Spre exemplu, Corina a stabilit ca principale obiective la o unitate de învățare la matematică, la clasa a IV-a următoarele: ordinea efectuării operațiilor, probleme rezolvate prin două sau mai multe operații aritmetice cunoscute, metoda grafică, metoda comparației și metoda mersului invers.

Trei elevi aveau dificultăți în ceea ce privește rezolvarea exercițiilor operțiilor aritmetice. Greșeau des la împărțiri și înmulțiri cu numere compuse din mai mult de trei cifre. Corina i-a încurajat pe copii să lucreze cu problemele lor.

„Și-au ales de pe fișele de lucru exact acele exerciții care le-au creat dificultăți, tocmai pentru că au devenit conștienți că au nevoie să progreseze către treapta următoare de pe harta învățării”, mai precizează aceasta.

Când își ating obiectivele, e momentul să sărbătorească. „Bravo mie! Am reușit!” și „Bravo ție! Ai reușit!” sunt câteva expresii care le oferă și mai multe aripi.

Sursa Foto – Scoala9

Metode interactive

Corina se implică foarte mult în activitățile cu elevii săi. Spre exemplu, în cadrul unei alte activități de dezvoltare personală cu tema „Emoții”, învățătoarea susține că a utilizat mai multe metode interactive. Astfel, elevii învață să numească emoțiile și să le identifice.

Prima dată, elevii au urmărit un videoclip despre emoții, numit Feeling Activites. După aceea, aceștia le-au notat pe cele cunoscute într-un ciorchine al emoțiilor.

Ca să își îmbogățească vocabularul, Corina a folosit roata emoțiilor Angry Fearful Bad Surprised Happy în cadrul metodei Mozaicul. În fiecare grup a existat șase experți, unde, fiecare a prezentat o emoție de bază însoțită de exemple în care ar putea apărea emoția respectivă.

La urmă, elevii au învățat să utilizeze instrumentul „Mood Meter”. Aceștia au conștientizat emoția pe care o simt într-un anumit moment al zilei.

Printre metodele de autoreglare menționez din nou „Roata soluțiilor”, „Diagrama punctelor tari și a punctelor slabe” și „Planul meu în 3 pași” –  Tools for managing emotions.

Indiferent de disciplina la care lucrăm cu elevii putem dezvolta autonomia, încrederea în sine, autodepășirea, colaborarea și creativitatea prin contexte de învățare care îi provoacă să exerseze aceste capacități.

Astfel, învățătoarea a avut un mare succes, deoarece copii au reușit să se dezvolte cu ajutorul acestor jocuri interactive.

Distribuie: