Liliana Chivulescu în vârstă de 49 de ani a creat o școală de vară pentru elevii săi. Învățătoarea își dedică timpul pentru a învăța copiii cu tulburări de învățare să scrie, să citească și să vorbească corect.
Femeia este învățătoare la şcoala gimnazială nr. 2 din satul Picior de Munte, comuna Dragodana, judeţul Dâmboviţa și se implică extrem de mult în activitatea elevilor săi.
Liliana se pare că are o tradiție în familie în privința profesoratului. Atât, mama cât și sora ei au fost învățătoare, iar unul dintre bunici şi o soră de-a tatălui Lilianei au vrut să se facă şi ei tot învăţători, dar nu au fost lăsaţi de comunişti pentru că proveneau dintr-o familie de chiaburi, cum li se spunea la acea vreme.
”Când eram mică, îmi aduc aminte că mă lua mama la şcoală şi îmi plăcea să fac pe şefa pe acolo prin clasă, la elevii de gimnaziu. Cu vecinii mei mă jucam de-a şcoala şi eu eram învăţătoare”, spune Liliana.
Liliana este implicată – A obținut rezultate foarte bune cu elevii săi
Doamna Liliana Chivulescu este foarte implicată în această activitate și a obținut rezultate foarte bune cu elevii săi de-alungul anilor. A reușit să câștige locul al doilea la categoria ”Dezvoltarea Literaţiei” în cadrul galei ”Profesorul anului din mediul rural” organizată recent de Teach for Romania.
Teach for Romania reprezintă o organizație neguvernamentală care trimite profesori, învățători în cele mai defavorizate zone din România.
Acordă timp fiecărui elev în parte
Femeia în vârstă de 49 de ani merge mai departe de atât. Nu doar că își învață elevii să citească și să scrie, dar încearcă să-i facă să înțeleagă și acele noțiuni pentru a le putea folosi în viața de zi cu zi. În clasa sa se regăsesc elevi cu deficiențe de intelect, precum și copii cu tulburări de scris, citit sau de vorbire.
”Când identific astfel de elevi, trebuie să îmi fie foarte clar cu ce dificultăţi se confruntă şi fac pentru ei un program cât se poate de personalizat. După orele de curs rămân cu ei ca să lucrăm suplimentar”, transmite învăţătoarea.
Astfel, pentru acești copii, femeia a creat o școală de vară. Aici, îi ajută pe micuți să recupereze materia și le explică ceea ce nu au înțeles de-alungul anului școlar, dar îi ajută și să ajungă la un nivel minim de scris/citit.
”Simţeam nevoia ca niciun copil de clasa I să nu intre în clasa a II-a fără aibă foarte bine formate deprinderile de scris şi citit. Textele în clasa a II-a sunt mai lungi şi mai complexe, iar pentru copii pare ceva mai dificil de trecut”, continuă dascălul.
Joaca ca metodă de învățare
Clasica metodă nu a dispărut. Dascălul folosește cu elevii săi metoda care întotdeauna va merge pentru toți elevii, indiferent de vârstă: învață jucându-se.
Liliana scoate copiii afară, pe terenul de sport, unde, fiecare cu câte o carte în mână citește un fragment. Apoi, elevii povestesc ceea ce au citit și pun întrebări dacă au nelămuriri sau nu au înțeles ceva. Copiii sunt foarte fericiți de această activitate și spun că le place foarte mult.
Memorie vizuală
Foarte mulți copii au o memorie vizuală extraordinară. Aceștia reușesc performanța de a “fotografia” cuvintele cu mintea iar apoi le transcriu pe caiet, dar, din păcate nu îl pot pronuța.
Liliana a realizat atunci că se poate folosi această abilitate a copiilor. Le dă acestora etichete cu mai multe cuvinte scrise, iar apoi le pronunţă fiecare şi le scriu.
Dacă ar fi toți profesorii ca Liliana, cu siguranță sistemul de învățământ din România ar fi mai bine pus la punct, iar mulți copii din zone devaforizate ar putea profita de acest lucru.