O profesoară a reclamat faptul că școala sa nu are destule echipamente pentru testarea standardizată. Directorul companiei ce deține platforma i-a răspuns cu ,,Să-i roage pe copii să vină cu telefonul propriu”. Acestea s-au întâmplat deși de curând Cîmpeanu a spus că “ne-am asigurat că toți acești elevi vor avea acces la aceste dispozitive electronice”

Ce răspuns a primit profesoara?

Reprezentanta companiei a răspuns cinic cu: „să ceară autorității locale sau să ceară ministerului mai multe tablete” și a mai adăugat următoarele:

“Frumusețea testelor digitale este tocmai că nu e musai să fie parcurse simultan de toți copiii. Mai mult decât atât, recomandarea este să ceară autorității locale sau să ceară ministerului mai multe tablete.

Dacă școala, dacă doamna nu are la școală suficiente tablete sau suficiente device-uri pe care copiii se poate parcurge testele, poate să-i roage pe copii să vină cu telefonul propriu, pentru că, știm cu toții, nu prea mai există copil de vârsta școlară care nu are telefon. Sau există, dar puțini”, a specificat aceasta.

Interviul complet cu Gabi Bartic

Toate acestea se întâmpla în ciuda faptului că Sorin Cîmpeanu a declarat la TVR că „vor avea toți. Ne-am asigurat că toți acești elevi vor avea acces la aceste dispozitive electronice.”

Gabi Bartic, directorul executiv al platformei BRIO, afirmă că există o planificare pe școli și clase: „Testele acestea în cadrul acestui pilot vor putea fi parcurse asincron, ceea ce înseamnă așa: în primul rând, vom face o planificare pe școli și pe clase. Niciodată copiii de clasa I nu vor da testul odată cu cei de clasa a V-a sau cu cei de clasa a III-a, etc”.

Gabi Bartic a spus următoarele în interviul susținut de școalaprivată:

Moderatoare: Întrebare de la o doamnă profesoară care spune că are la școală și opt clase pe nivel la ciclul primar: „Nu am cum să furnizez echipamente și conexiune pentru toți elevii în același timp”. Ce ar trebui să facă această doamnă? Aveți vreun sfat pentru ea?

Gabi Bartic, director executiv al platformei BRIO: „Frumusețea testelor digitale este tocmai că nu e musai să fie parcurse simultan de toți copiii. Mai mult decât atât, recomandarea este să ceară autorității locale sau să ceară ministerului mai multe tablete, dar lăsând asta la o parte și lăsând la o parte faptul că într-adevăr nu toate școlile au dotări digitale, digitalizate pentru toți copiii, testele acestea în cadrul acestui pilot vor putea fi parcurse asincron, ceea ce înseamnă așa: în primul rând, vom face o planificare pe școli și pe clase.

Niciodată copiii de clasa I nu vor da testul odată cu cei de clasa a V-a sau cu cei de clasa a III-a, etc. Mai mult decât atât, pentru copiii care nu vor putea parcurge atunci, în momentul în care pornește testul, vom putea organiza sesiuni separate, copiii având în față întotdeauna alt test decât colegii lor, alt test de dificultate similară.

Aici mă duc la a doua frumusețe a testelor standardizate: copiii nu vor vedea aceleași subiecte, probabil că vor vedea parțial itemi similari, dar niciodată aceleași subiecte pentru copilul din stânga sau copilul din dreapta.

Da, există această posibilitate ca într-o școală să se parcurgă testele cu întreg efectivul de copii, având un efectiv mai mic de tablete sau device-uri, însă testele pot fi parcurse și pe telefonul mobil propriu. Ele sunt optimizate pentru a fi parcurse inclusiv pe telefonul mobil propriu.

Dacă școala, dacă doamna nu are la școală suficiente tablete sau suficiente device-uri pe care copiii se poate parcurge testele, poate să-i roage pe copii să vină cu telefonul propriu, pentru că, știm cu toții, nu prea mai există copil de vârsta școlară care nu are telefon. Sau există, dar puțini.”

Share.

Student la facultatea de Traducere și Interpretare din cadrul Universității de Construcții București. Scriu articole de plăcere, jurnalismul fiind una dintre pasiunile mele și sper să reușesc în viață mergând pe acest drum.