96% dintre profesorii participanți la chestionarul World Vision România sunt de părere că ar trebui să fie consultați prin chestionare când vine vorba de luarea deciziilor din domeniul educației școlare (75% în mare măsură și 21% în măsură medie).

Spre a răspunde acestor cerințe, fundația a dat startul proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic ce are ca scop implementarea unei platforme de consultare online integrată pentru profesori, elevi și părinți, conform unui comunicat de presă primit de Edupedu.

Prea multe schimbări

Primul chestionar din cadrul proiectului World Vision a fost completat de 375 dintre cele 570 cadre didactice ce s-au înscris în proiect în prima săptămână după lansare. Potrivit chestionarului, 27% din cadrele didactice înscrise în proiect doresc „mai puține schimbări”.

Alți 19% dintre participanți vor ca factorii de decizie să ia în calcul realitățile din teren și să adreseze direct realitățile complicate cu care școlile se confruntă.

Profesorii participanți mai sunt de părere că principalele obstacolele ce împiedică obținerea performanțelor mai ridicate a elevilor sunt „programă încărcată” (46%) sau „inadaptată” (20%), „obligațiile birocratice” (35%) sau „sprijinul scăzut la nivel de Minister (decizii, modificări dese, bulversante)” (24%), insuficiența „dotărilor digitale ale școlilor” (30%) dar și „lipsa unui mediu stimulant” (30%).

Mai trebuie specificat faptul că „lipsa de implicare a părinților” (25%) și de „problemele socio-economice ale familiilor” elevilor (25%) sunt considerate de către profesori ca fiind probleme mari .

Proiectul „Inspectoratul“ Școlar Civic

Asociația a mai anunțat lansarea unui nou proiect „Inspectoratul” Școlar Civic, într-o conferință online în care au fost implicați peste 200 de profesori, împreună cu reprezentanții elevilor și ai părinților. Proiectul are ca obiectiv înființarea unei platforme online de consultare a cadrelor didactice, elevilor și părinților.

Platforma o să rămână la dispoziția organizațiilor partenere și a Ministerului Educației spre a fundamenta deciziile și politicile educaționale ale viitorului. Mai trebuie specificat că prin implicarea beneficiarilor, se vor organiza 120 de webinarii ca să formeze profesorii și elevii pe teme școlare și civice, inclusiv prin abordarea obstacolelor amintite anterior.

Orice cadru didactic are abilitatea să beneficieze de proiect prin completarea formularului de înregistrare, mai spun reprezentanții fundației.

„Nevoia unui astfel de proiect este extrem de mare. Profesori vor să fie consultați. În cadrul evenimentului, un director de școală ne-a mărturisit că, în peste 10 ani de activitate, nu a primit niciodată chestionare de consultare pe filieră instituțională, cu excepția celor primite de la ONG-uri“, a fost declarația lui Bogdan Romanică, managerul proiectului.

Distribuie:

Student la facultatea de Traducere și Interpretare din cadrul Universității de Construcții București. Scriu articole de plăcere, jurnalismul fiind una dintre pasiunile mele și sper să reușesc în viață mergând pe acest drum.