Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a declarat: „Vor fi încheiate una sau două medii în anul școlar 2022-2023”.

Întrebat de StirileProtv de câte ori vor fi încheiate mediile elevilor pe parcursul celor 5 module, Sorin Cîmpeanu a răspuns: „Se poate încheia o medie, dacă acesta va fi rezultatul, și la finalul celor două module de învățare. (…) Ori una, ori două, vom vedea care este rezultatul”.

Elevilor nu li se vor încheia medii pe fiecare dintre cele cinci module

„S-a indus o idee falsă referitor la posibila obligație de a încheia medii pe fiecare dintre cele cinci module de învățare, perioade de învățare, total fals. Asta vă spun încă de pe acum, înainte de a finaliza aceste consultări, că nu va fi necesar. Este un nonsens. Nu vor fi încheiate medii pe fiecare dintre cele cinci module de învățare”, spune Ministrul Educației.

În luna aprilie va avea loc o ședință cu privire la modificările din ROFUIP (Regulamentul cadru de organizare și funcționare a funcționare a unităților de învățământ preuniversitar). Atunci se va discuta și acest aspect al mediilor.

Cum vor fi notați elevii

Sorin Cîmpeanu a fost întrebat de către reporteri care va fi procedura de notare după schimbarea aceasta radicală:

„Structura de notare nu face parte din structura anului școlar. Face face din Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar, care are dezbateri în curs, care se vor finaliza în această lună și vor fi anunțate”.

Propunerea pentru evaluări standardizate a venit din partea Consiliului Național al Elevilor și „face sens și din punctul meu de vedere, ca ministru al Educației”, mai spune Cîmpeanu.

„Partea cu standardizarea evaluării, o evaluare predictivă – la început de an școlar – și o evaluare sumativă – la final de an școlar – este o solicitare a elevilor, este o solicitare a Consiliului Național al Elevilor, care face sens și din punctul meu de vedere, ca ministru al Educației, și din punct de vedere al experților în științe ale Educației. Modul în care va fi implementată această solicitare va fi anunțat atunci când va fi consolidat, dar sunt două lucruri diferite. Evaluarea ritmică de către fiecare profesor, pe fiecare disciplină, de-a lungul întregului an școlar, care este un lucru clar, depinde de fiecare profesor și nevoia de evaluări standardizate, predictive la început de an școlar, pentru a vedea unde se găsesc elevii după o perioadă de vacanță mai lungă.”, a transmis Sorin Cîmpeanu.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.