Ministrul Educatiei, Sorin Cîmpeanu, a adresat una dintre importantele shimbări făcute pentru elevii din România, aceasta fiind modul în care va fi susținută evaluarea standardizată. Problema trebuia adresată deoarece deși inițial ministrul a spus că fiecare școală este pregătită să susțină evaluarea pe calculatoarele școlii sau pe tabletele primite de la stat, s-a dovedit că majoritatea unităților de învățământ nu erau pregătite.

Ce dorește ministrul

Cîmpeanu dorește să li se permită copiilor să folosească dispozitivele proprii, deoarece el consideră că este prea intimidant pentru un copil să susțină examenul în fața unui dispozitiv nou.

Ce nu a spus însă ministrul este că această procedură de ultim moment a fost cel mai probabil abordată deoarece mai multe școli nu erau pregătite pentru administrarea din resurse proprii a unui astfel de examen.

Declarația completă a ministrului

“Dorim sa mutam accentul de pe note pe evaluarile de competente. Asa cum am spus, competenta presupune si cunostinte care pot fi usor evaluate prin note de la 1 la 10, dar si abilitati si aptitudini pentru care este dificila evaluarea printr-un sustem numeric de la 1 la 10, mai ales componenta de atitudine.

Testele standardizate ne arata o deschidere a scolii catre obiectivul de a deveni mai prietenoase, si mai atractive pentru elevi. Ar trebui sa ne arate care sunt acele competente pe care profesorii sa insiste. Ar trebui sa genereze o constructie mai usoara a planurilor de invatare individualizata, astfel incat elevii sa dobandeasca competentele care constituie un obiectiv pentru fiecare disciplina.

Conform asigurarilor pe care le-am primit de la fiecare inspectorat scolar judetean, care a inclus 7 scoli la nivelul fiecarui judet, respectiv al sectorului din municipiul Bucuresti, toate scolile au asigurate aceste dispozitive pentru sustinerea testelor. In momentul in care administram aceste teste elevilor din invatamantul primar, cred ca e natural sa le permiti, sa-i incurajezi, sa-si foloseasca propriile dispozitive cu care sunt obisnuiti.

As vrea sa fim onesti si sa ne gandim fiecare dintre noi la acea componenta de stres pe care o avem in momentul in care suntem pusi in fata unui device nou. Deci un copil de 6 ani pus in fata unui PC prin grija scolii are o sursa suplimentara de stres in raport cu a-i permite, daca doreste, sa-si utilizeze propriul device, propriul telefon.

Am insistat pe acest lucru, iar asta face parte din instructiunea pe care am trimis-o pentru ca aceste adminsitrari trebuie sa fie prietenoase. Simplul fapt ca le impui acelor copii sa se aseze in fata unor calculatoare, laptop-uri cu care nu sunt familiarizati induce o sursa de stres, iar obiectivul e ca ele sa fie prietenoase.”, declară Sorin Cîmpeanu pe data de 30.05.2022.

Sursa conferinței aici.

Distribuie:

Student la facultatea de Traducere și Interpretare din cadrul Universității de Construcții București. Scriu articole de plăcere, jurnalismul fiind una dintre pasiunile mele și sper să reușesc în viață mergând pe acest drum.