Standardele ridicate de performanță reprezintă un instrument ce oferă finalități pentru predarea și evaluarea elevilor, indiferent de zona geografică sau de statutul socio-economic.

Proiectul MERITO

Conform acestor standarde, orice elev din România poate avea același nivel de dobândire a competenței pentru fiecare notă din sistemul naţional de evaluare, scrie adevărul.ro.

Standardele acestea sunt gratuite, și realizate în sistemul „open source” chiar de profesorii din comunitatea MERITO. De asemenea, acest proiect propune standarde și descriptori de performanță conform noului curriculum de gimnaziu. Scopul principal este de a ofeir uniformitate, echitate și transparență procesului de evaluare al elevului, indiferent de locul din care provine, de statutul socio-economic sau de etnie.

Uniformizarea notării

Standardele nu reprezintă un sistem de testare concret a elevilor, ci mai mult un instrument pentru uniformizarea notării, potrivit reprezentanților MERITO. Astfel, pentru orice copil care studiază în clasa a-Va, din orice școală din țară, nota 8 la Limba şi literatura română, va avea exact același nivel de cunoştinţe, de abilităţi şi de atitudini. Mai mult, aceste standarde vor ajuta în analiza progresului elevilor.

Acesta standarde nu sunt obligatorii, ci vor fi propuse pentru dezbateri în cadrul comunităţii de profesori şi în rândul organismelor abilitate. În urma acestui demers, MERITO va iniția un proces de durată, unde va oferi sprijin profesorilor, va lua feedback și va realiza cercetări active.

Propunerea actuală a standardelor curriculare a fost realizată voluntar de către un grup de profesori din comunitatea MERITO: Bogdan Raţiu, Natalia Leu, Dénes Margit, Ion Cicu, David Brumar, Antoaneta Ioana Luchian, Alexandra Homone, Carmen Hord.

Standardele sunt disponibile în format electronic pe https://standarde.merito.ro/ şi pot fi deja consultate de către profesori. Începând cu jumătatea lunii august 2022, MERITO va organiza cursuri gratuite pentru cei care vor să testeze aplicarea.

Standardele sunt concepute pe patru niveluri de performanţă: alertă (sub nota 5); emergent (nota 5-6); funcţional (nivel 7-8); operaţional (nivel 9-10). Fiecare nivel de performanţă detaliază fiecare competenţă specifică şi domeniu de conţinut din programele  în vigoare pentru clasa a V-a.

NE GĂSEȘTI ȘI PE GOOGLE NEWS

Share.

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.