Singurul liceul din județul Olt care va primi titlul de „Şcoală Europeană“ este Liceul Teoretic “Petre Pandrea” din Balș.
Primește pentru a doua oară titlul
Liceul primește acest titlu a doua oară. În 2008 a candidat și a obținut un punctaj foarte bun, precum și distincţia de „Şcoală Europeană“. Conform directorului liceului, prof. Marian Anghel, reflectă ceea ce se întâmplă acolo: „Este în concordanţă cu viziunea europeană despre ce trebuie să se întâmple într-o şcoală“.
Această competiție se organizează în fiecare an, dar în 2020 și 2021 nu s-a mai ținut din cauza pandemiei. Cei care au evaluat portofoliile școlii au ținut cont de toată activitatea desfășurată în instituția de învățământ, dar și implicarea în proiectele europene. Astfel că, Liceul Teoretic „Petre Pandrea“ s-a clasat în jumătatea superioară a clasamentului, pe locul 41 din 90.
Liceul, implicat în foarte multe proiecte
Liceul din Balş este de asemenea certificat ERASMUS şi e-Twinning, este Şcoală Ambasador a Parlamentului European, este şcoală Edu-Network etc., aplicând de-a lungul anilor, a declarat directorul, „pe toate oportunităţile ivite“, potrivit adevărul.ro.
„Se ţine cont de criterii care cumva verifică toată activitatea din proiecte cu caracter european, este specific acestui lucru, de asta şi atributul de şcoală europeană se atribuie şcolilor care au fost implicate în implementarea tuturor acestor proiecte. Cu cât accesezi mai multe şi performezi în ele, cu atât în cadrul acestei competiţii poţi să iei un punctaj mi mare. Distincţia vine ca recunoaştere a activităţii, cred că pentru toţi colegii şi pentru comunitate e important că o deţinem“, a spus directorul Marian Anghel.
Nicolae Loghinaș, profesor de limba engleză la Liceul Teoretic “Petre Pandrea” Balș, se află în colectivul care a scris foarte multe proiecte și a reușit să le implementeze pe cele câștigate, împreună cu colegii. Mai mult, elevii de la „Petre Pandrea“ Balş au fost implicaţi şi în scrierea anumitor proiecte.
„În momentul când ai un proiect ERASMUS, el se implementează în programul obişnuit al şcolii şi este clar că nivelul de cunoştinţe, nivelul de interactivitate dintre elevi şi profesori, creşte. Asta duce la creşterea rezultatelor la învăţătură, este şi o oarecare piedică, frână, împotriva abandonului şcolar şi, desigur, un schimb de experienţă foarte bogat între profesorii şcolii şi alţi profesori din alte şcoli din străinătate. Schimbul acesta contează foarte mult pentru progresul şcolii“, a spus Loghinaş.