Președintele Federației Părinților, Iulian Cristache, a purtat mai multe discuții cu reprezentanți ai Ministerului Educației cu privire la propunerile organizației la Legea Educației.   

Iulian Cristache susține că oficialii din minister „încă se țin tari” în ceea ce privește propunerile referitoare la examenul de admitere în clasa a IX-a, la colegiile naționale. Pe de altă parte, suține Cristache, oficialii vor accepta ca proba de limba română să fie stătătoare la noul Bacalaureat din 2027.  

Federația Părinților, discuție cu Ministerul Educației

Declarațiile președintelui Federației Părinților vin în contextul în care Ministerul Educației a avut, miercuri, consultări cu organizația. Iulian Cristache a anunțat că federația pe care o conduce a depus 105 amendamente la proiectul de lege a Învățământului preuniversitar.  

Iulian Cristache a declarat că discuțiile au vizat o serie de amendamente importante, având în vedere că totalul era prea mare pentru timpul restrâns.   

“Am intrat direct pe admitere, bacalaureat, consiliile de administrație – pentru că acolo societatea civilă pierdea majoritatea, nu mai avea 51%, avea 49% (…) Ne interesa în primul rând mandatul de reprezentare primit prin sondajul pe care l-am făcut: admiterea și bacalaureatul”, a declarat acesta. 

La examnul de Bacalaureat, limba română va fi de sine stătătoare

Cristache a declarat că în ceea ce privește examenul de Bacalaureat care se va schimba total din anul 2027, Ministerul Educației va accepta ca proba de limba română să fie de sine stătătoare. Federația părinților consideră că acest lucru reprezintă un plus. Specialiștii din Ministerul Educației mai trebuie să se gândească la proba profilului. Iulian Cristache a solicitat ca și aceasta să fie obligatorie.  

Iulian Cristache, președinte FNAP: Ministerul Educației este de acord ca limba română să fie de sine stătătoare” la Bacalaureat

Pe de altă parte, în ceea ce privește admiterea la colegii, după finalizarea clasei a IX-a, oficialii din Ministerul Educației „încă se țin tari”, spune Cristache.   

„Fără a avea ceva împotrivă în cazul elementelor de performanță și de selecție, cum își doresc aceste colegii, noi am mers foarte mult pe partea de echitate, că va fi lipsă de transparență și că avem experiența neplăcută de la examenele de clasa a V-a. Văd că se țin încă tari”, a mai declarat Cristache. 

Ministerul Educației nu va renunța la examenul de admitere la colegii

Potrivit acestuia, reprezentanții Ministerului Educației nu au spus nici că vor lua în considerare nici că nu vor lua în considerare ideea de a renunța la acel examen. Ideea este că, după modul în care au decurs lucrurile, este clar că aceștia nu vor renunța la acest examen.  

Iulian Cristache consideră că examenul de admitere la colegiile naționale nu reprezintă o selecție la vârf, ci este o segregare în rândul copiilor și reduce posibilitatea acelor copii din mediul rural sau urban să acceadă la acele colegii fără să facă meditații cu profesorii din aceste colegii.  

Urmează o nouă întâlnire

În acest moment, la respectivele, colegii vor avea acces într-un procent de 100%. Doar elevii care fac meditații cu acești profesori din colegiu. Dacă și subiectele vor fi făcute tot de acești profesori, meditațiile făcute cu aceștia se vor dubla ca sumă.  

El a precizat că “vom mai avea întâlniri restrânse pe vocațional, pe învățământul incluziv – pentru că acolo am cerut rescrierea completă a tot ceea ce înseamnă învățământ incluziv. Ne vom întâlni săptămâna viitoare inclusiv pe amendamentele pe care nu am apucat să le dezbatem, cele referitoare la tehnică legislativă și armonizare.”  

Share.

Absolventă a Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, Mădălina Cristea și-a început activitatea în presă în anul 2017, ca voluntar la publicația facultății. De-a lungul anilor a fost colaborator la mai multe publicații de renume din România și a scris pe mai multe domenii, cum ar fi economie, justiție și administrație locală. Mădălina este o tânără pasionată de informație, curioasă și conștientă că în fiecare zi are câte ceva de învățat. Nu se ferește să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, iar atunci când are un obiectiv de îndeplinit, nimic nu o poate opri.