Profesorii unei școli de top din San Francisco au ajuns la concluzia că munca, valoarea și meritul sunt deconsiderate.
Ce spun ei?
Liceul Lowell din San Francisco reprezintă Statele Unite ca unul dintre cele mai bune licee, însă în ultima vreme are o problemă cu privire la creșterea notelor de „D” și „F” (sistemul prevede note de la A – care este cea mai mare – la F) în rândul elevilor admiși în toamna lui 2021 printr-un sistem de „admitere prin loterie” în detrimentul sistemului folosit timp de decenii, pe bază de merit.
Sistemul de „admitere prin loterie” a luat naștere după plângerile și protestele apărute ca rezultate ale morții cetățeanului afro-american George Floyd. Susținătorii acestui sistem argumentează că admiterea doar pe bază de merit este rasist și reprezintă o subreprezentare a elevilor de culoare și hispanici. Pe de altă parte, experții afirmă că acesta va afecta studenții asiatici – majoritatea comunității de la Lowell – și va elimina beneficiile unui mediu academic competitiv.
Statisticile
Conform statisticilor interne realizate la Lowell și obținute de San Francisco Chronicle, dintre cei 620 de elevi admiși pe bază de loterie, aproape un sfert (24,4%) a primit cel puțin un „D” sau „F”. Înainte de introducerea acestui sistem ponderea notelor mici era de trei ori mai mică: 7,9% pentru toamna lui 2020 și 7,7% pentru toamna lui 2019.
Directorul Joe Ryan Dominguez a declarat că vinovate pentru scăderea notelor sunt „mai multor variabile”. Dominguez și-a dat demisia, luna trecută, din consiliul școlii oferind drept motiv lipsa „unor sisteme bine organizate, reponsabilității fiscale și a unor practici de instruire solide pentru un drum către echitate”. Oficialul a a adus în discuție mai multe motive pentru scăderea notelor elevilor, de la existența a mai mult de un an de învățământ online, la personalul care era la începutul practicării învățământul la liceu sau la absențele elevilor și profesorilor cauzate de COVID.