Reamintim faptul că până pe data de 24 august, Ministerul Educației a pus în dezbatere publică cele două proiecte ale educației, care au scopul de a schimba sistemul de învățământ din România din temelii.
Gheorghe Lazăr, Președintele filialei PNL, ne-a spune că aceasta este încă o dovadă a transparenței Guvernului României, care intenționează să schimbe profund sistemul de educație. Liberalul amintește de asemenea, faptul că în toată această perioadă, mai clar, până pe 24 august, toate propunerile venite din partea celor care vor să mai adauge lucruri în proiect sunt binevenite.
Gheorghe Lazăr: Propunerile vor ajunge pe masa Ministerului Educației
„Îi asigur pe nemțeni că atât eu cât și colegii mei parlamentari vom utiliza toate pârghiile pe care le avem la dispoziție, iar propunerile la legile educației vor ajunge pe masa ministrului Educației și Cercetării, Sorin Cîmpeanu, și în Parlamentul României”, susține președintele PNL Neamț.
Gheorghe Lazăr mai spune că de la publicarea celor 2 proiecte de au început să apar și opinii pro, dar și opinii contra. În opinia acestuia, un prim aspect al proiectului legii învățământului preuniversitar, elaborat de Ministerul Educației, este atingerea de către fiecare elev a potențialului maxim de dezvoltare.
Fiecare elev va avea un portofoliu educațional
În acest sens, reamintim de portofoliul personal educațional pe care îl va avea fiecare elev începând cu grupa mijlocie. Acesta va fi elementul central al evaluării învățării. Liberalul spune că școala va modela elevul cumpărând întâi prin observarea dezvoltării acestuia și conform nivelului de învățământ.
Acest document va fi folosit începând cu grupa mijlocie de la grădiniță și va fi obligatoriu, începând cu generația de preșcolari care vor începe grupa mare, clasa pregătitoare și clasa I în anul școlar 2023-2024.
Ulterior, la finalul clasei a VIII-a, consilierul școlar și dirigintele vor fi obligați să emită o recomandare de încadrare în educația secundară superioară. Aceasta va avea caracter de orientară școlară pentru fiecare elev în parte.
Recomandarea va fi făcută în baza unei evaluări specifice, care va fi comunicată elevului și părinților acestuia, iar la elaborarea ei vor fi consultați și profesorii elevului. Aceasta va avea un caracter orientativ în stabilirea opțiunilor celor mai potrivite profilului fiecărui elev și va fi inclusă în portofoliul personal educațional.