Tehnologia modernă existentă în școlile americane pare că este implementată degeaba. Nu ajută deloc la prevenirea unui atac armat.

400.000 de dolari pentru un sistem care nu funcționează

Curtis Lavarello, directorul executiv al Consiliului de apărare a siguranței școlare a povestit de spre un sistem de 400.000 de dolari care umple holurile cu fum în speranța de a opri un trăgător, menționând că același fum ar obstrucționa, de asemenea, forțele de ordine care încearcă să intervină și copiii care încearcă să scape.

„Veți vedea lucruri bizare pe care nu ați vrea să le vedeți niciodată în școala copilului dumneavoastră”, a declarat Lavarello.

Experții îl numesc „teatru al securității școlare” în ideea că, dacă un sistem școlar cumpără suficientă tehnologie sau infrastructură, își poate proteja copiii de ororile unui atacator.

În realitate, mulți spun că relațiile puternice dintre elevi și personal și o formare solidă a personalului pentru a influența ceea ce pot părea decizii mărunte ale personalului școlar pot fi cel puțin la fel de importante, dacă nu chiar mult mai importante.

În urma noului atac, liderii școlari, profesorii, părinții și alții dezbat, din nou, cum ar putea fi prevenită următorul atac. Dezbaterea națională se învârte în jurul deciziilor politice: Ar trebui restricționate vânzările de arme de foc? Ar trebui ca profesorii să fie înarmați?

Pentru sistemele școlare, însă, întrebările se rezumă adesea la ce să cumpere, pe cine să angajeze și cum să își pregătească personalul.

O măsură de securitate care se bucură de un consens larg este menținerea tuturor ușilor exterioare ale școlilor încuiate și obligarea vizitatorilor să intre în școli printr-un singur punct de intrare. Aceasta este o soluție ușor de aplicat, pe care multe districte au adoptat-o.

Atacatorul a intrat pe o ușă din spate lăsată deschisă de un profesor

Dar în Uvalde, Texas, oficialii spun că atacatorul a intrat pe o ușă din spate care fusese lăsată deschisă de un profesor. O pregătire mai bună l-ar fi determinat pe acel profesor să se gândească de două ori, spun experții.

„Aruncăm miliarde de dolari în hardware de securitate, control al accesului la uși, punct unic de intrare, camere de luat vederi, detectoare de metale în unele locuri. Orice tehnologie de securitate este la fel de bună ca și cea mai slabă verigă umană din spatele ei, iar noi nu ne concentrăm pe instruirea oamenilor noștri,” a declarat Kenneth S. Trump, președintele Serviciilor naționale de siguranță și securitate școlară.

Pe hârtie, districtul școlar din Uvalde avea un plan de securitate robust. Acesta includea ofițeri de poliție dedicați, echipe de evaluare a amenințărilor, un sistem de gestionare a vizitatorilor, garduri perimetrale, sisteme de alarmă, camere de securitate, stații radio și cursuri de formare pentru elevi și personal. De asemenea, le spune profesorilor să țină ușile claselor închise și blocate în permanență. Dar asta nu înseamnă că a fost implementată în mod corespunzător.

Kenneth servește deseori ca expert în cazuri judiciare care decurg din eșecuri în domeniul securității școlare. Firul comun, a spus el, este acuzația de eșec al oamenilor, politicilor și procedurilor. Tehnologia, a spus el, „funcționează doar dacă este implementată în mod corespunzător și consecvent”.

Lavarello a declarat că a fost consultant în domeniul securității pentru un district școlar care a cheltuit recent peste 350.000 de dolari pentru încuietori ale ușilor exterioare. El le-a spus că acestea nu vor ține pe cineva afară și s-a oferit să testeze sistemul: „Voi fi în școala dumneavoastră în cinci minute”, a spus el. Apoi a înconjurat clădirea până la o ușă încuiată, a bătut și un grup de elevi l-a lăsat să intre. „Nu păream o amenințare, iar ei sunt copii de treabă”.

O altă provocare: Cei mai mulți atacatori din școli sunt elevi sau alte persoane cărora li se permite să fie în clădire, nu străini la întâmplare, așa că este posibil ca porțile de intrare să nu fie eficiente pentru a-i opri. În Oxford, Michigan, anul trecut, un elev de 15 ani se afla deja în clădire pentru a merge la școală când autoritățile au declarat că a împușcat și a ucis patru colegi de clasă.

Prin urmare, mulți experți în securitate și educatori indică o soluție care este în mod clar lipsită de tehnologie: relațiile pe care elevii le dezvoltă cu profesorii, consilierii, chiar și cu angajații de la cantină – persoane care ar putea observa când ceva nu este în regulă, personal căruia elevii îi fac confidențe atunci când văd un coleg de clasă al cărui comportament îi sperie.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.