„Uitați-vă la Finlanda pentru un sistem educațional mai echitabil,” scrie Chris Sinha, în timp ce Michael Symonds spune că memorarea informațiilor pentru examene nu ajută în viață, iar Derrick Joad acuză guvernul că pedepsește gândirea independentă.

Finlanda, un exemplu

În Finlanda nu există examene înainte de terminarea școlii și nici clasamente. Toate evaluările se bazează pe profesori și sunt orientate spre orientarea învățării ulterioare. Cadrele didactice se bucură de o autonomie profesională ridicată, bazată pe propria lor educație până la nivel de masterat. Sistemul finlandez este declarat egalitarist, cu scopul de a minimiza inegalitățile sociale. Toți elevii beneficiază de mese gratuite la școală. Și ghiciți ce? Finlanda surclasează Marea Britanie nu numai în ceea ce privește bunăstarea și satisfacția de viață a elevilor de 15 ani, ci și în ceea ce privește performanțele acestora la testele Pisa ale OCDE, bazate pe citire, matematică și științe.

Sistemul de învățământ englezesc se bazează pe trei „C”: competiție, coerciție și conceputalizare. Sistemul finlandez se bazează pe trei „C” diferiți: colaborare, comunicare și conceptualizare. Învățământul finlandez nu este perfect și nu este singura cale spre performanțe ridicate în cadrul programului Pisa. Dar OCDE nu are niciun dubiu cu privire la ceea ce necesită o educație de secol XXI:

„Atunci când profesorii au un sentiment de proprietate asupra sălilor lor de clasă, atunci când elevii au un sentiment de proprietate asupra învățării lor, atunci poate avea loc învățarea pentru … era informațională”.

Există o alternativă, dacă alegem acest lucru.

Ce spune Dr. Michael Symonds de la Sutton Bonington, Nottinghamshire

„Încă o dată, George Monbiot a evidențiat un defect major al societății britanice și rolul pe care îl joacă examenele în păstrarea privilegiilor. Este, desigur, posibil să se ocolească sistemul, după cum a arătat propria mea experiență. După ce am părăsit școala de stat la vârsta de 17 ani fără niciun examen de bacalaureat, am reușit apoi să reintru în învățământul superior obținând calificări la locul de muncă pentru a obține o diplomă de licență și un doctorat și am devenit profesor la Universitatea din Nottingham.

Provocarea de a reține informații pentru examene nu m-a ajutat în niciun fel. Dar faptul că am avut o educație mai completă mi-a oferit o atitudine mult mai solidară în predare, ajutându-i, sper, pe mulți dintre ei să își atingă pe deplin potențialul, dincolo de criteriile normale ale notelor de la examene,” spune Dr. Michael Symonds de la Sutton Bonington, Nottinghamshire.

Distribuie: