Ministrul Cîmpeanu a anunțat marți la DCNews că elevii de liceu vor învăța după noi planuri cadru. asta înseamnă că lista de discipline și ore va fi reînnoită. A mai spus și că cei care intră în anul 2023 în clasa a noua vor încheia liceul în 2027 fiind primii care beneficiază de noile modificări într-un ciclu complet. Nu numai asta, dar vor și da BAC-ul după altă programă.

Sorin Cîmpeanu vorbește din ce în ce mai des despre plurile cadru și noul corriculum pentru liceu, iar toate aceste schimbări vor intra complet în vigoare din anul 2023, luna septembrie.

Ce spune Ministrul?

“În 2022 să pregătim sistemul în așa fel încât, din septembrie 2023 vom avea planuri cadru noi, și alt curriculum cu partea de resurse de infrastructură, partea de pregătirea profesorilor și foarte important cadrul legal foarte bine stabilit, nu doar pachetul legislativ și toată legislația subsecventă. Lucrurile trebuie să se vadă începând de anul acesta după adoptarea pachetul legislativ.”.

El mai spune că efectele se vor putea observa până în anul 2027, după un ciclu de învățare complet: “Aceștia intră la liceu printr-o admitere care va ține cont de toate aceste modificări. Și cei care sunt a 5-a în 2023 intră de asemenea într-un nou sistem și termină gimnaziul în 2027”.

Ce așteptări are?

Sorin Cîmpeanu are o viziune complet diferită pentru BAC-ul din 2027: “Aș vrea un Bac în care probele de competență să fie reale, adevărate și să poată să demonstreze competența fiecăruia dintre voi. Unii vă pricepeți la (…) comunicare în limba engleză, alții vă pricepeți la lege, competență juridică, de ce nu? Și alături de matematică, limba și literatura română (…), aceste discipline care sunt și trebuie să rămână, voi să susțineți un examen bazat pe competențe, la alegerea fiecăruia dintre voi, personalizată”.

Una dintre cele mai importante schimbări rămâne extinderea curriculumului la decizia școlii.

“Avem un nivel al competențelor generale, avem competențe specifice în domeniul digital, avem competențe de comunicare nu numai în limba română, ci și comunicare în limbi de circulație internațională, avem competențe specifice adaptate profilului fiecărui elev pentru că vom dezvolta și acele competențe către care elevii au o înclinație mai mare. Este vorba de un curriculum la dispoziția școlii mult extins în funcție de profilul elevilor din fiecare școală”

Distribuie:

Student la facultatea de Traducere și Interpretare din cadrul Universității de Construcții București. Scriu articole de plăcere, jurnalismul fiind una dintre pasiunile mele și sper să reușesc în viață mergând pe acest drum.