Aplicația Adobe Acrobat va contribui la procedura de egalizare a șanselor pentru elevii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES), ajutându-i să redacteze mai ușor lucrarea. Această decizie a fost luată după ce părinții acestor elevi au semnalat probleme în urma susținerii simulării pentru Evaluarea Națională, a anunțat, marți, Federația Națională a Părinților – Edupart. Aceasta anunță, totodată, lansarea unui site de suport pentru elevii cu Tulburări Specifice de Învățare (TSI).

De ce Adobe Acrobat?

Conform comunicatului Federației Naționale a Părinților,

“având în vedere problemele semnalate de către părinții elevilor cu CES, care au solicitat redactarea pe calculator a lucrării la proba de limba şi literatura română, după susținerea simulării la Evaluarea Națională, cu sprijinul Centrului Național de Politici şi Evaluare în Educație, a fost identificată soluția pentru redactarea direct în broșura de examen. Astfel, prin aplicația Adobe Acrobat, utilizând instrumentul „completează și semnează”, elevii cu CES pot redacta, cu ușurință,lucrarea.”

Organizația a anunțat și lansarea de către Asociația Coordonate Umane a site-ului www.coordonateumane.ro, site ce înglobează o serie întreagă de informații cu privire la legislația specifică, instrumente asistive de suport şi resurse educaționale de suport pentru elevii cu TSI.

Comunicatul integral:

“FEDERAȚIA NAȚIONALĂ A PĂRINȚILOR – EDUPART aduce la cunoștința opiniei publice, în vederea diseminării informațiilor către toți factorii implicați: cadre didactice, părinți şi elevi, câteva aspecte privind aplicarea Procedurii de egalizare a șanselor pentru elevii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES).

Având în vedere problemele semnalate de către părinții elevilor cu CES, care au solicitat redactarea pe calculator a lucrării la proba de limba şi literatura română, după susținerea simulării la Evaluarea Națională, cu sprijinul Centrului Național de Politici şi Evaluare în Educație, a fost identificată soluția pentru redactarea direct în broșura de examen. Astfel, prin aplicația Adobe Acrobat, utilizând instrumentul „completează și semnează”, elevii cu CES pot redacta, cu ușurință,lucrarea.

Mulțumim Ministerului Educației Naționale și specialiștilor din cadrul CNPEE pentru deschiderea de care au dat dovadă, implicându-se în găsirea unei soluții rapide și eficiente pentru ca elevii cu CES să poată beneficia de o egalizare de şanse reală.

Toate demersurile întreprinse de federație pentru elevii cu CES, prin implicarea activă a partenerilor noștri, Asociația Coordonate Umane, demersuri ce au fost intensificate în ultimele luni, au reliefat necesitatea existenței unei resurse de informare și sprijin permanent pentru elevii ce prezintă Tulburări Specifice de Învățare (dislexie, disgrafie, discalculie), pentru părinții acestora și pentru cadrele didactice care lucrează cu acești elevi.

În acest sens, suntem bucuroși să anunțăm lansarea de către Asociația Coordonate Umane a site-ului www.coordonateumane.ro, site ce înglobează o serie întreagă de informații cu privire la legislația specifică, instrumente asistive de suport şi resurse educaționale de suport pentru elevii cu TSI.

Platforma își propune să devină o ancoră pentru toți elevii, părinții și profesorii care au nevoie de îndrumare, consiliere și suport în ceea ce privește TSI, să colecteze materiale structurate (scheme, hărți mentale, scheme conceptuale), și să constituie o resursă gratuită și accesibilă tuturor celor interesați.

FEDERAȚIA NAȚIONALĂ A PĂRINȚILOR-EDUPART va continua să se implice activ pentru ca toți elevii cu CES să beneficieze de un act educațional în condiții de echitate, incluziune și egalizare de șanse.”

Distribuie:

Student la facultatea de Traducere și Interpretare din cadrul Universității de Construcții București. Scriu articole de plăcere, jurnalismul fiind una dintre pasiunile mele și sper să reușesc în viață mergând pe acest drum.