În acest moment al pandemiei, adolescenții americani și-au petrecut o mare parte din anii de formare izolați de prieteni și în medii de învățare fracturate. Mai mult de 2 din 5 adolescenți au declarat că se simt în mod constant triști sau fără speranță, potrivit unui nou sondaj al Centrelor pentru controlul și prevenirea bolilor realizat în rândul elevilor de liceu. Mulți dintre cei care se luptau deja cu traume sau probleme de sănătate mintală înainte de pandemie au fost profund afectați de izolarea prelungită.

Dar tinerii au dat dovadă de grație și de rezistență în timp ce au făcut față provocărilor COVID-19. NPR a vorbit cu doi elevi de liceu care au marcat aniversarea a doi ani de la pandemie cu vise mari pentru viitor.

Ruby, 17 ani: „Am ieșit dintr-o prietenie toxică, m-am descoperit mai mult.”

Până când pandemia a închis școala în martie 2020, Ruby petrecuse deja săptămâni întregi încercând să ignore avertismentele mamei sale cu privire la COVID-19. Mama ei este chinezoaică, iar rudele lor din China o informaseră despre răspândirea virusului încă din primele zile ale acestuia. Ruby spune că atunci când vacanța de primăvară a fost prelungită, mama ei i-a spus: „Oh, da, nu te vei întoarce la școală prea curând”.

La început, învățarea de la distanță a accentuat multe dintre anxietățile pe care Ruby le simțea deja în legătură cu liceul ei din Minnetonka, Minn. Ea s-a transferat acolo în toamna anului 2019 și se străduia să se integreze, deoarece mulți dintre noii ei colegi de clasă proveneau din familii mai bogate.

„Era ceva de care îmi făceam griji în mod constant”, a spus ea. „Mi-era teamă chiar și să mă mișc în clasă. Pur și simplu stăteam acolo și nu mă mișcam pentru că eram atât de neliniștită de ceea ce gândeau despre mine.”

Când școala s-a mutat în online, Ruby, pe atunci boboc, era conștientă de faptul că trebuia să-și arate casa în fața camerei. De asemenea, i-a fost greu să găsească un loc liniștit în care să se concentreze, deoarece cei doi frați ai ei au trecut și ei la învățământul la distanță – de multe ori își pierdea concentrarea în timpul orelor de Zoom. În timpul școlii la distanță, spune ea, „nu am învățat nimic”.

Ruby nu a fost singura. În primele câteva luni ale pandemiei, două treimi dintre elevii americani din clasele a 9-a până la a 12-a au declarat că au raportat dificultăți în a-și termina temele de la școală.

Un avantaj al școlii la distanță a fost că a intervenit o oarecare distanță între Ruby și o prietenie pe care o descrie ca fiind toxică.

„Ea era singura persoană pe care o cunoșteam cu adevărat, așa că mă simțeam în siguranță în preajma ei”, explică Ruby. „Dar, în același timp, nu mă simțeam chiar atât de în siguranță, pentru că oamenii cu care ieșea ea nu erau oamenii mei”.

Lucrurile s-au schimbat în bine în timpul celui de-al doilea an de liceu al lui Ruby, când școala ei a trecut la învățarea hibridă și a decis să renunțe acea prietenie. Ea a început să nutrească relații cu cele trei persoane care sunt acum cei mai buni prieteni ai ei.

„Am ieșit dintr-o prietenie toxică, m-am explorat mai mult pe mine însămi”, spune ea. „Aș spune că pandemia m-a făcut cu siguranță o persoană mai puternică.”

Daniela Rivera, 17 ani: „Pur și simplu mi-am pierdut orice motivație”

Lui Daniela Rivera îi place să învețe și îi place să meargă la școală – dar nu atât de mult când nu înțelege materia, ceea ce a făcut ca școala din timpul pandemiei să devină și mai dificilă. În martie 2020, Daniela era în primul an de liceu în Cottonwood, Ariz. La început, opțiunea de învățare la distanță a școlii sale nu includea instruire în direct, ci doar pachete de lucrări opționale – pe care Daniela nu le-a făcut.

În acea toamnă, școala ei a început să folosească lecții online de la o companie educațională. Daniela s-a trezit singură în camera ei, dând click pe ore întregi de videoclipuri preînregistrate, fără un profesor adevărat.

„Nu am primit multe lucruri. Am renunțat complet”, spune Daniela. „În fiecare zi stăteam în patul meu. Mă trezeam… intram la orele online tot din pat și mă ridicam doar ca să mă duc să mănânc.”

Motivația ei pentru temele de la școală s-a schimbat instantaneu. „Eram în urmă la toate orele. Mă uitam la videoclipuri de învățare la distanță… și mă duceam în sufragerie și vorbeam cu mama mea în timp ce se derula videoclipul. Mă întorceam după vreo 30 de minute și videoclipul era încă în desfășurare. Pur și simplu mi-am pierdut orice motivație”.

„Pandemia m-a făcut să am o mentalitate în care, de exemplu, sunt blocată în casa asta și nu pot face nimic. Și, de exemplu, am lucruri pe care aș putea să le fac afară, dar am simțit că nu pot nici măcar să deschid ușa de la intrare.”

Potrivit CDC, aproape 2 din 5 adolescenți au declarat că au avut o sănătate mintală precară în timpul pandemiei. Acesta este un lucru cu care s-a luptat și Daniela. Seara, ea intra pe FaceTime cu prietenul ei.

Avea o slujbă cu jumătate de normă ca hostess la un restaurant în weekend, iar acest loc de muncă o împiedica să își mențină prieteniile, deoarece toți prietenii ei lucrau în timpul săptămânii.

Când școala ei a început să ofere o opțiune hibridă la jumătatea semestrului de toamnă al celui de-al doilea an de liceu, în 2020, Daniela a fost încântată. Dar nu a fost la fel. Lecțiile ei erau în continuare aceleași videoclipuri preînregistrate. Stătea toată ziua într-o sală de clasă, despărțită de ceilalți elevi printr-un rând de bănci, cu un singur profesor care o supraveghea în timp ce ea se uita de pe un laptop.

Faptul că s-a întors la școală nu a facilitat deloc păstrarea legăturii cu prietenii ei – aceștia au ales să rămână complet online pentru a-și putea păstra locurile de muncă.

Caroline credea că fiica ei se descurcă bine cu învățatul online. Apoi a primit o notă.

Lucrurile s-au îmbunătățit pe măsură ce școala a revenit definitiv la normal, în primăvara anului 2021. Dar revenirea la activitatea obișnuită a făcut-o pe Daniela să realizeze cât de mult s-a schimbat în timpul pandemiei.

„Întotdeauna am fost o persoană timidă și tăcută. Dar simt că și acum sunt mai tăcută și mai timidă decât de obicei.”

De asemenea, a observat că cuvintele nu par să îi mai curgă pe limbă la fel de ușor ca înainte, mai ales atunci când este solicitată în clasă.

„Teama mea de a vorbi în public s-a înrăutățit în toată această perioadă, pentru că nu am mai vorbit cu voce tare cu nimeni.”

Un lucru pentru care este recunoscătoare: Ultimii doi ani i-au oferit timp și spațiu pentru a se cunoaște mai bine. În izolarea pandemică, ea a descoperit că îi place să meargă la pescuit cu prietenul ei și acum este un mare fan al muzicii indie.

„Știu cine sunt acum”.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.