Pandemia COVID-19 a afectat grav sănătatea mintală și bunăstarea persoanelor care conduc instituțiile de învățământ din Quebec și nu numai, potrivit unui studiu prezentat în cadrul celei de-a 89-a convenții a Asociației canadian-franceze pentru progresul științelor.

Directorii școlari consideră că pandemia i-a descurajat și deconectat pe elevi

“Neinteresat”, “nemotivat”, “deconectat” și “descurajat” sunt doar câteva dintre cuvintele folosite de participanții la studiu pentru a-și descrie experiența din timpul pandemiei.

“Am avut momente… de anxietate, de stres”, le-a spus un participant cercetătorilor. “Îmi puneam viața sub semnul întrebării”.

Același participant a spus că s-a aflat în pragul lacrimilor în biroul său, o experiență despre care a spus că a avut loc doar de câteva ori de-a lungul celor 12 ani de carieră.

Un alt participant a avut experiențe similare: “Am văzut un munte enorm pe care nu puteam să-l depășesc. Eram în biroul meu și aveam lacrimi în ochi. … Este imposibil, nu voi reuși, ceea ce ne cer ei nu este fezabil.”

“Întâmpinăm copii care sunt speriați, părinți care sunt speriați, membri ai personalului care sunt speriați, dar trebuie să fii puternic și încrezător. Mi s-a părut dificil, nu ne-am oprit niciodată”.

Sondaj online

Profesorul Emmanuel Poirel de la Universitatea din Montreal și colegii săi le-au cerut la 1.157 de administratori de școli să răspundă la un sondaj online în 2019. În 2021, un panel de 20 de persoane – șase bărbați și 14 femei – a fost intervievat prin Zoom. Șaisprezece dintre ei lucrau în școli primare și patru în licee.

Directorii de școli intervievați în timpul studiului au vorbit despre “supraîncărcarea cognitivă” și despre “un volum de muncă mult mai mare”, dintre care “40 de persoane … vor să vorbească cu tine în același timp și nu ești capabil să le înțelegi”.

Nu a fost atât de mult o problemă de a lucra ore suplimentare, ci “intensitatea acestor ore”, au spus unii respondenți. Unul dintre ei a menționat că nu volumul de muncă era excesiv, ci natura muncii, în timp ce un altul a descris munca ca fiind “invazivă”.

Alții au simțit că sunt mereu “de gardă”, cu un telefon care “poate suna în orice moment”, inclusiv noaptea și în weekend.

Cercetătorii remarcă faptul că a fi director de școală este deja cunoscut ca fiind extrem de solicitant. În cadrul unui studiu realizat între noiembrie 2019 și ianuarie 2020, 98% dintre respondenți au declarat că au lucrat “intens”; 92% au spus că și-au desfășurat activitatea “foarte repede” și 87% au spus că munca lor a fost solicitantă din punct de vedere emoțional.

Pandemia a exacerbat această situație. Orele suplimentare s-au dublat de la începutul crizei de sănătate, directorii au petrecut mai mult timp lucrând noaptea și 93% au recunoscut că au simțit emoții negative în legătură cu munca lor.

Share.

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.