Dezvoltarea copiilor mici, în urma pandemiei, a fost “deosebit de îngrijorătoare”, a declarat inspectorul șef al Ofsted.
Într-un raport privind recuperarea copiilor, Amanda Spielman a declarat că au existat “provocări persistente”.
Vocabular limitat pentru copii
În raport se arată că grădinițele au semnalat faptul că bebelușii au “vocabular limitat” și dificultăți în a înțelege expresiile faciale.
Guvernul a declarat că va continua să investească în educație.
Raportul Ofsted s-a bazat pe inspecțiile efectuate în ianuarie și februarie la 70 de furnizori de servicii de educație timpurie din Anglia.
Într-un interviu BBC, doamna Spielman a declarat că raportul a dezvăluit o varietate de provocări pentru copiii mici, inclusiv unele dificultăți în ceea ce privește folosirea oliței.
Ea a spus: “Observăm dificultăți în ceea ce privește interacțiunea socială și încrederea în societate – copii aflați chiar în spatele locului unde te-ai aștepta în mod normal să fie. Și, de asemenea, în ceea ce privește dezvoltarea fizică – mersul în patru labe, mersul pe jos și, probabil, vor avea parte și de obezitate”.
Măștile au un impact negativ
Raportul a arătat că măștile de față au un impact negativ asupra limbajului și abilităților de comunicare ale copiilor mici.
“Copiii care împlinesc doi ani vor fi fost înconjurați de adulți care poartă măști pentru întreaga lor viață și, prin urmare, nu au putut vedea mișcările buzelor sau formele gurii la fel de regulat”, se arată în informarea Ofsted.
O grădiniță a declarat că micuții vorbeau cu vocile desenelor animate pe care le vizionau.
Doamna Spielman a spus: “Cred că este vorba de a vorbi și de a interacționa direct cu copiii și de a-i introduce în genul de activități în care interacționează cu alți copii și adulți.
Ea a adăugat că grădinițele au raportat întârzieri în ceea ce privește accesul la terapia logopedică și de limbaj și la serviciile de sănătate mintală.
O proprietară de grădiniță a declarat pentru BBC că a constatat o diferență între copiii care au fost la grădiniță pe durata pandemiei și cei care au stat acasă.
Ea a spus: “Tot ce au văzut sunt părinții și o casă, nu interacționează în parcurile locale, nu își văd prietenii și nu merg la petreceri. Așa că, a fost nevoie de mult timp pentru ca acești copii, în special bebelușii și copiii mici, să se instaleze la grădiniță.”
Helen Porter, directoarea școlii primare Kings’ Forest din Bristol, a declarat pentru BBC: “Pentru copiii foarte mici, faptul că nu au avut posibilitatea de a avea aceste experiențe de joacă și de a explora lumea din jurul lor a avut un impact uriaș. M-a impresionat foarte mult faptul că micuții din grădinița noastră nu au știut mult timp cum arată fără mască.”