Bullying-ul a devenit o gravă problemă în școlile din România. Umilirea verbală și prezența fizică sunt situații des întâlnite în instituțiil de învățământ.

100 de copii au participat la Forumul Copiilor

Aproximativ 100 de copii au participat la Forumul Copiilor, din 14 județe, printre care și din București. Aceștia au analizat bullying-ul școlar și au încercat să găsească soluții pe care le-au prezentat autorităților.

„Considerăm că principala problemă o reprezintă lipsa relațiilor sănătoase dintre copii, profesori și părinți. În opinia noastră, bullyingul este problema copiilor, dar responsabilitatea adulților, de aceea avem încredere că veți lua în considerare propunerile noastre”, au spus copiii la întâlnirile cu reprezentanții autorităților: Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, președintele Comisiei pentru Învățământ din cadrul Senatului, Monica Anisie și Consilierul de stat din Cancelaria Prim-Ministrului, Maria Mădălina Turza, conform Monitorul de Cluj.

Ce au propus copii pentru a reduce bullying-ul din școli?

  • Dorim să preîntâmpinăm situațiile în care copiii sunt educați sau sunt supravegheați de persoane care au comportamente nepotrivite pe care copiii le-ar putea prelua sau care îi pot afecta. De aceea credem că recrutarea profesorilor trebuie să se facă având la bază inclusiv criterii care țin de sănătatea emoțională.
  • Crearea de programe pentru starea de bine a profesorilor. Considerăm că și profesorii au nevoie de serviciile unui specialist, cu un rol asemănător cu cel pe care îl are consilierul școlar în relație cu copiii. Ne dorim ca profesorii să aibă posibilitatea de a apela gratuit la un psiholog pentru un număr de câteva ședințe pe perioada unui an școlar.
  • Vrem să existe evaluări periodice ale profesorilor, evaluări reale, independente și care să nu fie corelate cu gradele didactice.
  • Ne dorim mai mulți consilieri școlari, fără alte atribuții administrative și fără normă didactică.
  • Sisteme de raportare anonimă a abuzurilor sau situațiilor de bullying, pentru că experiența ne-a arătat că modul actual de raportare duce la etichetare, victimizare și uneori la noi abuzuri.
  • Ne dorim să avem ocazia să ne exprimăm și să ne cunoaștem mai bine cu profesorii, să împărtășim și alte experiențe care să ne dea ocazia să dezvoltăm relații deschise, în afara orelor de curs.
  • Recunoaștere publică a școlilor preocupate de starea de bine a întregii comunități educaționale (elevi, profesori, părinți) și a profesorilor care se implică activ și au rezultate în prevenirea situațiilor de bullying.
Share.

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.