Consiliul elevilor cere Guvernului o singură medie pe an: „Vrem încheiată doar o singură medie pe an!”

Într-un interviu acordat pentru ziare.com, Președintele Consiliului Național al Elevilor Robert Avram, a vorbit despre aceste schimbări, dar și de ce elevii își doresc doar o singură medie pe an.

Ce spune Robert Avram, Președintele Consiliului Național al Elevilor

„La momentul de față, Consiliul Național al Elevilor a propus o adevărată reformă în sistemul de evaluare folosind școlile din România pentru că ne-am dat seama, inclusiv după statistici și chiar și după declarațiile ministrului Educației, că sistemul de evaluare și modul în care se face evaluarea elevilor români și-a pierdut relevanța. Mai ales că, acum, vorbim despre 2 ani pandemici în care toate instrumentele de evaluare au fost categoric depășite și evaluarea în sine s-a desfășurat într-un mod mai mult sau mai puțin obiectiv cu diferențe extraordinar de mari de la o clasă la alta”, spune Robert Avram.

Nota nu este importantă – Contează feedback-ul

„Trebuie să vorbim de instrumente care pun mult mai mult accent pe feedback decât pe notă. Pentru că în fond toate organismele cu activitate relevantă în educație spun că evaluarea cu mize mari nu este recomandată pentru că pune foarte multă presiuni pe elevi.

Este mult mai bună, mult mai calitativă și mult mai practică, și pentru profesori, și pentru elevi, o evaluare ritmică care ar fi trebuit oricum să existe în România. Nu se reinventează roata cu astfel de propuneri.

În momentul de față, în România, din păcate, evaluarea se rezumă doar la un test corectat cu roșu și în funcție de tipul evaluării, fie că este teză sau un simplu test, e trecut cu albastru sau cu roșu în catalog. La momentul acesta, este important să înțelegem că noua structură a anului școlar permite introducerea unor instrumente de evaluare care să nu mai promoveze fuga după note”, declară președintele Consiliului Elevilor.

Ce își doresc elevii 

Elevii nu mai vor să fugă după note!

„În primul rând, vrem eliminarea mediei semestriale și încheierea unei singurii medii pe tot parcursul anului școlar. Media să fie încheiată cu notele de la evaluările periodice și alte instrumente de evaluare sumativă care vor fi propuse de Centrul Național pentru Politici în Evaluare și Educație.

Am propus pilotarea la nivel de sistem a două tipuri de evaluare standardizată. O evaluare predictivă la începutul anului școlar și o evaluare sumativă la final de an, pentru a vedea de unde plecăm și unde ajungem, folosind criterii de evaluare obiective pentru a vedea nivelul real de competență.

Eliminarea unei medii semestriale tratează și problema fenomenului: fuga după note. La încheierea unui semestru, acum, ai nevoie de un număr minim de note/semestru, egal cu cel puțin numărul de ore pe/săptămână de la materia respectivă,” continuă Robert Avram.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.